افغانستانگزارش ها

نتایج عمومی کانکور افغانستان اعلان شد؛ محمود، دانش آموز از ولایت فراه، با بلند ترین نمره 359.16 اول نمره عمومی کانکور افغانستان شد.

ادارۀ ملی امتحانات، دیروز یک شنبه نتایج امتحانات عمومی کانکور و شمولیت به پوهنتون ها، موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی سال 1402 را اعلان کرد.

محمود فارغ لیسه خصوصی عروج فراه با کسب 359.16، بلند ترین نمره را  در کانکور بدست آورده است  و به پوهنتون طبی کابل راه یافته است.

به گزارش خبرگزاری توانا: روز دوشنبه 13 سنبله سال 1402 هجری خورشیدی در مراسم اعلام نتایج  که با حضور شماری از مسوولین و مقامات امارت اسلامی و رسانه ها برگزار شد، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا در صحبت هایش از ادارۀ ملی امتحانات و نهادهای دیگرکه در برگزاری امتحان عمومی کانکور سال 1402 تلاش کرده اند  و این روند را به خوبی به پایان رسانیده اند، قدردانی کرد.

وی گفت: امارت اسلامی متعهد است، که برای جوانان زمینه های بهتر تعلیم، تحصیل و کار را فراهم کند و اکنون نسبت به گذشته فرصت های بهتر تحصیل و تعلیم برای جوانان  در کشور فراهم شده است.

معاون اداری ریاست الوزرا، افزود جوانان که در حالت مهاجر و در خارج از کشور به سرمیبرند، می توانند به کشور آمده یاید و به تحصیل و تعلیم بپردازند.

وی اضافه کرد: در امتحانات کانکور امسال یک ویژه گی و جود دارد٬ شاگردی که امتحان را سپری کرده باشد  بی نتیجه نمی ماند.

مولوی نور الحق انور رئیس عمومی ادارۀ امور گفت: جای خوشی است،که نتایج امتحانات کانکور سال ۱۴۰۲ اعلان شد.

مفتی محمد طاهر احمد معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی،از جوانان  که در پو هنتون ها، موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی راه می یابند، خواست که در دورۀ تحصیل بیشتر از پیش تلاش کنند  و در پیشرفت و آبادی کشور سهم گیرند.

مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست  ادارۀ ملی امتحانات، در رابطه به روند امتحانات کانکور سال ۱۴۰۲ معلومات داده گفت: در سال گذشته 75 هزار و 595 داوطلب غرض اشتراک در امتحان کانکور ثبت نام کرده بود و امسال بیش از 90 هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که در مقایسه به سال گذشته ۲۰ در صد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود امسال در روند امتحانات سهولت های لازم فراهم شده است و ظرفیت پذیرش نیز در پو هنتون ها، موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی، افزایش قابل ملاحظه یافته است .

سرپرست ادارۀ ملی امتحانات، همچنان از همکاری  نهاد های مختلف ذیربط به ویژه رسانه ها که در روند برگزاری امتحانات کانکور تلاش کرده اند، به قدر دانی یاد کرد.

در اخیر این نشست نتایج امتحان کانکور عمومی و همچنان نتایج تثبیت سویه علمای کرام ( عالیه و خامسه)، علوم دینی و مدارس دینی از طرف هیئت موظف و در حضورداشت مسوولان و رسانه ها اعلام شد

در امتحان عمومی کانکورسال 1402، محمود فرزند عبدالجمیل فارغ لیسه خصوص عروج فراه، با دریافت 359.16 ، بلند ترین نمره کانکور را کسب کرده  ودر جایگاه اول قرار گرفته است و به پوهنتون علوم طبی کابل راه یافته است.

عباس فرزند محمدغنی، فارغ لیسه غازی شهر کابل، با دریافت 357.47 نمره، جایگاه دوم و عبدالباعث فرزند محمد نذیر، فارغ لیسه عالی حبیبیه کابل، با کسب 355.79 نمره، در جایگاه سوم قرار گرفته است ٬این دو نیز به پوهنتون علوم طبی کابل راه یافته اند.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button