افغانستانگزارش ها

سیلاب در بلخاب تخریبات زیادی را ببار آورد

در مرکز بلخاب سیل از بلندا های قلعه گگ که بلند ترین قریه در ترخوج مرکز این ولسوالی است سرازیر شده و سیلاب های که از مناطق پائین تر آن قریجات هیل ترکک و خوال سیاهگگ سرازیر شده بود یکجاشده و صدها اصله درختان مسیر خودش را کاملا از بین برده و مزارع زیاد گندم و هینگ مردم قریجات پائین قلعه گگ را تخریب و بعضا کاملا از بین برده است . همچنان در دره شاخدار سیل در منطقه خواجه چندرو نرسیده به قریه خرماتخت تخریباتی داشته و راه رفت و آمد را بسته که تا همین حالا که می نویسم راه باز نشده اما مردم با وسایل کاملا ابتدایی مصروف باز کردن راه هستند .
در پائین بلخاب سیلی که از منطقه دوشاخ سرازیر شده در مسیر خودش تا منطقه چینگزی خرابی های زیادی را به بار آورده و همچنان این سیل در منطقه تل عاشقان نیز خرابی های را ببار آورده است . اما منابع رسمی آمار دقیق از این خسارات را به نشر نرسانده اند و ما نیز نمیتوانیم آماری را ارائه کنیم و آنچه نوشتیم معلوماتی است از طریق دوستان ساکن در بلخاب بدست آورده ایم .
آب خیزی نیز در دریای بلخاب که بعد از رسیده به شولگر هجده نهر مناطق مزار شریف را سیراب می کند امسال کاملا زیاد و بی سابقه است.
اینکه مردم بلخاب آماده گی درمقابل سیلاب داشتن تلفات جانی نداشتند اما خسارات مالی زیادی را درپی داشت.

غلام علی صارم خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button