افغانستانگزارش ها

شهادت آیت الله دکتور سید ابراهیم رئیسی، امیر علی عبداللهیان وزیرخارجه و هیات همراه در یک سانحه هوایی

بنام خدای توانا«ج»

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت آیت الله دکتور سید ابراهیم رئیسی، امیر علی عبداللهیان وزیرخارجه و هیات همراه در یک سانحه هوایی .

همانگونه که جناب مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی طالبان گفتند:« افغانستان در این غم در کنار کشور دوست، ایران قرار دارد » دقیقا تک تک مردم شریف و آزاده افغانستان از این حادثه غیرمترقبه و ناگوار متاثر گردیده و خود را در این غم با مردم آزادی خواه و انقلابی ایران شریک میدانند.

رئیسی مرد خدمتگذار و صادق و سیاستمدار بی ریا بود که در طول سه سال گذشته باوجود تلاش های کارشکنانه مخالفین مخصوصا امریکا و اسرائیل کاری کرد که همه کشور های رقیب در پی این حادثه غمبار احساسات و محبتی که او در دلهای همه ایجاد کرده بود مخفی بدارند. سخن و پیام همه حاکی از حزن و تاثر و غم شریکی بود. همین طور وزیر خارجه که در این سفراقتصادی با ایشان همراه بود و او نیز در پی این حادثه جام شهادت نوشید، نیز با بودنش در افتتاح بند مشترک بین ایران و آذربایجان شرکت داشت،ثابت کرد که دیپلماسی کشورش عملا در خدت اقتصاد و در جهت تنش زدایی با همیسایگان است. ایران با پانزده کشور همسایه است که با توجه به اینکه دیپلماسی این کشور حتی در بالاترین سطح خود برمحور تنش زدایی است تا رقابت ناسالم. امروز ایران با هیچکدام از همسایگانش در خصومت و بدبینی قرار نداشته و تجارت و داد گرفتی در سطح بالایی هم دارد. که این همه برمیگردد به تلاش های وزیرخارجه و درایت و سیاست گذاری های رئیس جمهور و نهایتا رهبری سالم و مقتدر این کشور.

گرچه حادثه بی نهایت تلخ است و بی نهایت سنگین، اما رهبری سالم و مقتدر ایران همانگونه که اطمینان دادند هیچگونه اختلالی در کاراداری و سیاسی کشور پیش نخواهد آمد. ما یقین داریم که تهداب حکومت جمهوری اسلامی ایران را کسی گذاشته که همان نمونه کامل « جبل الراسخ » است و هیچ طوفانی آنرا بی جانخواهد توانست. بعد از پخش خبر سانحه که منجر به شهادت رئیس جمهور و وزیرخارجه و همراهان گردید به اساس گزارش های خبری مردم ایران سراز پا نشناخته در مشهد مقدس، قم، تهران، آنهاییکه در مدینه منوره غرض ادای عمره رفته اند، در کربلای معلا و……. به زیارتگاه ها و اماکن مذهبی رفته برای سلامتی ایشان دست بدعا بلند کردند. که این خود مشتی بدهان دشمنان اسلام و حکومت اسلامی و نمونه کامل علاقه مندی و همبستگی مردم ایران با حکومت و بزرگان شان بود .

ما این حادثه غمبار و مصیبت جانکاه را به مقام معظم رهبری ایران اراکین دولتی، خانواده های داغدار این شهدا و همه ملت ایران تسلیت عرض نموده به شهدا این حادثه علو درجات و بمردم شریف ایران صبرو پایداری استدعا می نماییم. والسلام

مرکز فرهنگی و هماهنگی توانا

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button