افغانستانفرهنگ و هنرگزارش ها

“امید” نمایشگاهی توسط دختران برای دختران در هرات + عکس

نمایشگاه نقاشی تحت نام ” امید” توسط تیمی از دختران هنرمند در هرات برگزار گردید.

خبرگزاری توانا: تیمی از دختران هنرمند و نقاش در ولایت هرات به هدف معرفی آثارشان نمایشگاهی را تحت نام ” امید” روز سه‌شنبه ۱ جوزا۱۴۰۳ برگزار نموده که این نمایشگاه به مدت سه‌روز برروی بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

فوزیه سعیدی مسوول برگزاری این نمایشگاه ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم و مسوولین حکومتی می‌گوید:” استقبال مردم و رفتار نیک مسوولین باعث گردیده تا انگیزه‌ای برای راه‌اندازی مجدد نمایشگاه داشته باشیم.”
وی می‌افزاید که، پنج‌سال قبل پنج نفر بودیم که کار نقاشی و خطاطی را آغاز نمودیم و اکنون تیم ما به بیش از ده‌نفر رسیده است.

همچنان بهار انوری جزئی از دخترانی می‌باشد که این نمایشگاه را برگزار کرده نیز بازدید دختران از نمایشگاه را خوب بررسی کرده و می‌گوید:” استقبال خوب بازدیدکنندگان باعث گردیده تا مصمم‌تر از گذشته به فعالیت و خلق آثار هنری بپردازیم و دخترانی که فعلا از درس و مکاتب دور هستند را نیز تشویق نماییم تا به هنر و نقاشی روی بیاورند.”

آنان می‌گویند که، برای خلق یک تابلوی هنری از رنگ‌ها و قلمو‌های گوناگون استفاده می‌نمایند که بدون داشتن حمایت کننده‌ی مالی تا اکنون توانسته اند که موفقانه خوب پیش بروند و رشد کنند.

بازدیدکنندگان نیز وجود چنین نمایشگاه‌ها را امیدوارانه خوانده و به بسیار شوق و علاقه برای بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

در همین حال سمیرا نائل دختری می‌باشد که همراه دوستانش برای بازدید از این نمایشگاه آمده است. او ایجاد چنین نمایشگاهی توسط دختران برای دختران را به فال نیک گرفته می‌گوید چنین مکان‌هایی می‌تواند به عنوان یک محرک عمل کرده و در وجود دختران انگیزه‌ای برای امیدوار بودن به آینده و پیش گرفتن‌ راه هنر را بوجود آورد.
وی می‌افزاید:” علاقه قلبی به هنر باعث شد تا امروز بخواهم از این نمایشگاه دیدن کنم و واقعا این نمایشگاه را بسیار زیبا و صمیمی یافتم.”

از سویی نیز مسوولین برگزارکننده‌ی این نمایشگاه تصور عام مبنی بر ایجاد محدودیت و مخالفت مسوولین حکومتی در قسمت هنر را رد کرده و می‌گویند که، صرفا حق خلق تصویر”چهره” را ندارند.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button