افغانستانگزارش ها

کانادا به پنج هزار فلسطینی ویزا میدهد

کانادا با ابراز نگرانی از از حمله اسراییل به دفح اعلام‌ کرده که برای پنج هزار فلسطینی در غزه ویزای اقامت موقت صادر می‌کند.

خبرگزاری توانا: وزیر امور خارجه کانادا روز گذشته دوشنبه، ۷ جوزا، با ابراز نگرانی شدید از حمله یکشنبه شب اسرائیل به رفح تاکید کرد که این کشور از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کند و به گفته است که به پنج هزار فلسطینی در غزه ویزای اقامت موقت صادر می‌کند.

در همین حال، ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا، نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «ما به‌شدت نگران حملات به غیرنظامیان در رفح هستیم.»

وزیر امور خارجه کانادا، با تکرار سخنان بسیاری از رهبران جهان که خواستار اجرای حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری برای توقف حملات اسرائیل شده‌اند، گفت: «این سطح از رنج انسانی باید به پایان برسد. ما خواستار آتش‌بس فوری هستیم.»

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، روز دوشنبه گفت: «در حالی که خروج از غزه در حال حاضر امکان پذیر نیست، هر لحظه ممکن است که وضعیت تغییر کند. با افزایش این سقف صدور ویزا، ما آماده خواهیم بود تا با پیشرفت وضعیت به افراد بیشتری کمک کنیم.»

سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا گفته که، تا کنون برای ۴۴۸ شهروند غزه ویزای اقامت موقت کانادا صادر شده و از این میانُ ۴۱ نفر وارد کانادا شده‌اند.

گفتنی است که دولت کانادا در ماه دسامبر اعلام کرده بود که برای هزار نفر در غزه که اقوامی در کانادا دارند، ویزای اقامت موقت صادر خواهد کرد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button