جهانگزارش ها

شش خبرنگار ایرانی از عربستان اخراج شد

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام‌کرده که عربستان سعودی شش خبرنگار ایرانی را بازداشت و سپس اخراج کرده است.

خبرگزاری توانا: پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه، ۹ جوزا، میگوید که عربستان سعودی شش خبرنگار این‌ کشور (اعضای رسانه‌ای بعثه) را چند ساعت بازداشت سپس اخراج کرده است.

جبلی گفت این «گروه رسانه‌ای» سه‌شنبه هفته پیش در حال «انجام کارهای معمولی و ضبط تلاوت قرآن در مسجدالنبی» بودند که از سوی عربستان سعودی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی، به بازداشتگاه پولیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

جبلی تأکید کرد: همکاران مان هر سال به صورت قانونی اعزام می‌شوند به حج و در قالب گروه رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و هر سال این اتفاق می‌افتد. او گفته بازداشت و اخراج این خبرنگاران «برای ما هم عجیب بود.»

سلیم غفوری، شفیع شعله‌کار، مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان‌زاده و علیرضا تابان، شش عضو این گروه رسانه‌ای هستند که از عربستان سعودی اخراج شدند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت پولیس سعودی دو روز بعد از بازداشت این گروه رسانه‌ای، یک خبرنگار شبکه العالم و یک خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را «بدون اینکه اقدامی انجام داده باشند، هنگام پیاده شدن از خودرو برای حضور در مراسم دعای کمیل در هتل محل اقامت زائران ایرانی»، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرد

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button