جهانگزارش ها

پوتین از جنگ‌جهانی هشدار داد

رییس جمهور روسیه بار دیگر به غرب هشدار داد که ‘با آتش بازی نکند’ و اگر اعضای ناتو در اروپا به اوکراین اجازه دهد که از سلاح های غربی استفاده کند منجر به جنگ‌جهانی خواهد شد.

خبرگزاری توانا: ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه بیش از دو سال می‌شود که بارها به غرب از جنگ‌جهانی یا جنگ‌هسته‌ای هشدار داده که روز گذشته، سه‌شنبه، ۸ جوزا، بار دیگر به غرب هشدار داد که با آتش بازی می‌کند و اگر اعضای ناتو در اروپا به اوکراین اجازه دهند که از سلاح‌های غربی برای حمله به عمق روسیه استفاده کند، این امر منجر به یک درگیری جهانی خواهد شد.

این هشدار پوتین پس از اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، و اعلام آمادگی فرانسه برای اعزام نیرو برای آموزش ارتش اوکراین داده شده است.

پوتین به خبرنگاران در تاشکند گفته:«تشدید مداوم تنش می‌تواند عواقبی جدی به دنبال داشته باشد. اگر این پیامدهای جدی در اروپا رخ دهد، با در نظر گرفتن برابری ما در زمینه تسلیحات استراتژیک، ایالات متحده چگونه رفتار خواهد کرد؟ سخت است بگوییم که آیا آنها خواهان یک درگیری جهانی هستند.»

پوتین گفت که حملات اوکراین به روسیه با تسلیحات دوربرد، به ماهواره و کمک‌های اطلاعاتی و نظامی غرب نیاز دارد، بنابراین، در صورت چنین حمله‌ای غرب به‌طور مستقیم در جنگ درگیر خواهد شد.

او افزود:« اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین گامی دیگر به سوی یک درگیری جهانی خواهد بود.

پوتین با تهدید اعضای اروپایی ناتو گفت که کشورهای کوچک در اروپا باید آگاه باشند که با چه بازی می‌کنند، زیرا آنها سرزمین‌هایی کوچک با جمعیتی بسیار متراکم دارند. به همین دلیل، باید این نکات را قبل از آنکه از حمله به عمق خاک روسیه صحبت کنند، در نظر داشته باشند.»

دبیرکل ناتو در گفت‌وگویی با نشریه اکونومیست گفت که اعضای این پیمان نظامی باید به اوکراین اجازه دهند تا با سلاح‌های غربی به عمق روسیه حمله کند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button