افغانستانگزارش ها

ایجاد اولین کافه برای بانوان در هرات

برای نخستین‌بار یک بانو در ولایت هرات با ابتکار عملی جدید کافه‌ای تحت نام( کافه لته) را برای بانوان ایجاد نموده است.

خبرگزاری توانا: برای نخستین‌بار در ولایت هرات کافه‌ای توسط یک بانو تحت نام ( کافه لته) برای بانوان روز سه‌شنبه ۸ جوزا ۱۴۰۳ افتتاح گردید.

مرجان عزیزی مسوول این کافه تشویق و حمایت خانواده را انگیزه‌ای برای آغاز این کار دانسته و می‌گوید که، در این کافه در کنار وی خواهرش نیز با او همکاری می‌کند و خدماتی که برای دختران ارائه می‌دهند شامل: نوشیدنی‌های سرد، قهوه و کیک‌های خانگی می‌باشد.

وی همچنان می‌افزاید:« پس از منع حضور دختران به مکاتب و دانشگاه‌ها اکثریت دختران خانه‌نشین شدند. من خواستم از این فرصت استفاده بهتری را ببرم که علاقمند ایجاد مکانی شدم تا دختران بتوانند بدون نگرانی در این مکان حضور یابند و جمع‌های دوستانه‌ای را نیز ایجاد کنند.»

در این کافه درکنار ارائه خدماتی چون: سرویس‌های نوشیدنی و کیک‌های کوناگون، دختران می‌توانند از کتاب‌های موجود در این مکان نیز استفاده کنند.
بانو عزیزی بیان داشت:« بخاطر ایجاد فضای هرچه بهتر و مفیدتر با چند کتاب فروشی آنلاین ارتباط برقرار کردم تا آنان کتاب‌های شان را در اختیار دخترانی قرار دهند که روزانه به این کافه مراجعه می‌کنند تا باشد از زمانی را که صرف حضور در این مکان می‌کنند نیز به مطالعه سپری نمایند.»

از سویی نیز دختران در ولایت هرات از ایجاد چنین فضای آرام و صمیمی برای دختران استقبال نموده و می‌گویند که، همیشه فضاهای بیرون از خانه برای قشر ذکور بوده و این اولین مکانی هست که تحت نام کافه برای دختران فعال گردیده است.
خاطره جامی از مشتریان و مراجعه کننده‌گان این کافه می‌باشد او با بسیار ذوق و خوشحالی می‌گوید:« زمانی که خبر افتتاح کافه‌ای برای بانوان را در هرات شنیدم بسیار زیاد خوشحال شدم و من هرروز این‌جا می‌آیم که بیشتر وقت را با مطالعه کردن کتاب‌های مختلف در این کافه سپری می‌کنم.»

در همین حال زهره کریمی نیز بانویی می‌باشد که به این کافه مراجعه کرده می‌گوید:« هم قیمت‌ها بسیار به‌صرفه و هم کیفیت بسیار عالی هست، من حتی تصور نمی‌کردم که روزی دختران در هرات بتوانند چنین فضاهایی را ایجاد و مدیریت نمایند.»

این درحالیست که مسوولین این کافه نیز از استقبال مسوولین حکومتی و مردم نیز راضی بوده خاطر نشان می‌سازند که، با استقبال گرم مردم و برعلاوه با استفاده از نظریات و پیشنهادات آنان روز به روز کارشان در حال رشد و رونق می‌باشد.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button