افغانستانجهانگزارش ها

اهمیت چابهار و حمایت هند از مردم افغانستان

شری راندیر جیسوال، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، در تازه ترین سخنان خود در مورد اهمیت بندر تجارتی چابهار و حمایت مردم افغانستان از سوی دولت هند تاکید کرده است.

آقای جیسوال در نشست رسانه ایی بر اهمیت پروژه چابهار و تقویت ارتباط منطقه ای و رساندن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تاکید کرده و گفته است که این سیاست منسجم هند بر افغانستان است.

 

جیسوال در پاسخ به سوالی در مورد پروژه بندر چابهار اظهار داشت که این پروژه نقش مهمی در بهبود روابط در منطقه به ویژه برای افغانستان دارد. وی تاکید کرد که هند کمک‌های بشردوستانه را از طریق این بندر که به کشورهای محصور در خشکی در آسیای مرکزی نیز کمک می‌کند، رسانده است.

 

جیسوال در ادامه اظهار داشته است: تا جایی که افغانستان به پیش می رود، این سیاست ثابت ما بوده است که از مردم افغانستان حمایت کنیم، به ویژه از طریق کمک های بشردوستانه مانند غذا، دارو و سایر ضروریات، ما از چابهار برای این هدف خاص استفاده می کنیم.

 

وی همچنین بر اهمیت پروژه چابهار در تقویت ارتباط منطقه ای و تسهیل منافع مختلف برای کشورهای اطراف تاکید کرد. جیسوال به خبرنگاران گفت: این پروژه برای اتصال و ارتباط حیاتی است و بهبود اتصال منجر به مزایای متعدد دیگری برای کشورهای منطقه می شود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button