افغانستانصحتگزارش ها

آغاز کمپاین واکسین پولیو در هرات

مسوولان در ریاست صحت عامه هرات خبر از آغاز کمپاین واکسین پولیو در سراسر این ولایت خبر می‌دهند.

خبرگزاری توانا: مسوولان در ریاست صحت هرات می‌گویند که، قرار است فردا دوشنبه ۱۴ جواز الی پنجشنبه مطابق ۱۷ جوزا ۱۴۰۳ کمپاین واکسین پولیو در تمام نقاط شهر و ولسوالی های هرات آغاز گردد.

داکتر عبدالوحید رحمانی مسئول پروگرام حوزوی واکسیناسیون در هرات می‌گوید:« در این دور واکسین به تعداد ۷ صد و ۵۸ هزار ۳۶۱ (۷۵۸۳۶۱) طفل زیر پنج سال قرار است واکسین شوند.»

داکتر رحمانی می‌افزاید:« این کمپاین به هدف جلوگیری پولیو از ساحات خطر به هرات راه اندازی شده است و ۳ هزار نفر مصروف ارایه خدمات واکسین برای مردم می باشند.»

در همین حال داکتر محمد آصف کبیر مسئول عملیاتی پروگرام محو پولیو در زون غرب می‌گوید که، مقابله با پولیو وظیفه همگانی است ‌و در راستای ریشه کنی این پدیده نیاز به مشارکت همگانی است.

داکتر کبیر می‌افزاید که، به آگاهی‌دهی از طریق منابر، مساجد ‌و راه‌های موثر جهت آگاهی‌دهی به منظور تنویر اذهان عامه ضرورت بیشتر می‌باشد.

از سویی هم مسوولان اداره محلی هرات وعده هر نوع همکاری را در جهت تطبیق واکسین پولیو داده و می‌گویند که، تطبیق واکسین پولیو یکی از اولویت های مهم برنامه کاری اداره محلی خواهد بود.

در جریان افتتاح کمپاین واکسین پولیو نماینده ریاست ارشاد،حج و اوقاف هرات نیز از علما، امامان مساجد و مردم خواستار همکاری با تیم های واکسین پولیو شد.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button