افغانستانگزارش ها

افتتاح یک باب مسجد به ارزش بیش از دو‌لک دالر آمریکایی در هرات

یک تاجر ملی با ارزش بیش از دولک ۱۵ هزار دالر آمریکایی یک باب مسجد جامع مجهز با امکانات گرمایش و سرمایشی مدرن در هرات ساخته است.

خبرگزاری توانا: این مسجد روز پنج‌شنبه ۱۷جوزا ۱۴۰۳ افتتاح گردید، طی مراسم افتتاحیه غلام ربانی خوشبخت سازنده مسجد جامع اویس قرنی و یک‌تن از تاجران ملی می‌گوید که، این مسجد جامع را به سه طبق به هزینه ۲۱۵ هزار دالر با معیارات جهانی ساخته است.

در همین حال انجینیر ساخت این مسجد بزرگ می‌گوید که، این نخستین مسجد در هرات است که با امکانات سرمایش و گرمایشی ساخته شده و ظرفیت بیش از یک هزار نماز‌گزار را دارد.

باشنده‌گان محل نیز از افتتاح این مسجد جامع ابراز قدردانی داشته و می‌گویند که، به دلیل افزایش نفوس مسجد جامع گذشته،شان در منطقه گنجایش نداشت.

در همین حال شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام‌جار والی هرات در جریان افتتاح این مسجد می‌گوید که، تلاش تمامی مسوولان امارت اسلامی بر حل مشکلات اقتصادی مردم است و روز به روز مشکلات اقتصادی در حال بر طرف شدن است.

والی هرات با بیان این‌که مشکلات اقتصادی روز به روز در حال بهبود است علاوه می‌کند که، تمامی مسوولان و رهبری امارت اسلامی در تلاش ایجاد راه‌کارها برای نجات از مشکلات اقتصادی کار می‌کنند.

گفتنی است که این تاجر ملی همچنان در ولایت‌های فراه و نیمروز نیز مساجد مجهز ساخته است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button