افغانستانگزارش ها

افتتاح نمایشگاه ملی( عالیست افغانیست) در هرات

نمایشگاه ملی‌ تحت نام ( عالیست افغانیست) با داشتن ۶۵ غرفه از شش ولایت مختلف کشور در ولایت هرات افتتاح گردید.

خبرگزاری توانا: نمایشگاه ( عالیست افغانیست) که در سطح ملی در ولایات مختلف کشور افتتاح می‌گردد این‌بار در ولایت هرات روز گذشته ۱۹جوزا ۱۴۰۳ افتتاح گردید.


در این نمایشگاه که حدود ۶۵ غرفه توسط بانوان متشبث ایجاد گردیده صنایع دستی بانوان از شش ولایت مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است.
حفیظه امیری مدیر عمومی نمایشگاه( عالیست افغانیست) در خصوص این نمایشگاه می‌گوید:« در این نمایشگاه حدود ۶۵ غرفه شامل صنایع دستی می‌باشد که توسط بانوان از ولایات هرات، قندهار، مزارشریف، جلال آباد، لغمان، پروان و بدخشان برگزار گردیده است.»


وی همچنان می‌افزاید که، هدف از برگزاری نمایشگاه حمایت از محصولات داخلی می‌باشد تا ما مصرف کننده و حامی برند و محصولات افغانی خودمان باشیم.

بانوان متشبث که محصولات‌شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند نیز از ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور خرسند بوده و می‌گویند که، ایجاد نمایشگاه‌ها بهترین و موثرترین راه برای معرفی محصولات داخلی به شهروندان می‌باشد.
در همین حال رومینا یوسفی بانویی که مدت سه‌سال می‌شود در بخش حکاکی کار می‌کند می‌گوید که، حضور در نمایشگاه‌ها باعث می‌شود تا مردم از محصولات داخلی از نزدیک بازدید داشته باشند و ثبت سفارشات و فروشات به صورت مستقیم صورت می‌گیرد که این خود می‌تواند بسیار موثر واقع گردد.

از سویی نیز غرفه‌داران استقبال مردم را رضایت بخش دانسته و می‌گویند که، ایجاد نمایشگاه در سطح ملی باعث می‌شود تا محصولات سایر ولایات برای ولایات دیگر نیز معرفی گردد.
همچنان فاطمه سروری که بیش از سی سال می‌شود در بخش سفال‌سازی فعالیت دارد می‌گوید:« نمایشگاه‌ها راه مستقیم برای معرفی محصولات و راه‌گشایی برای استقلال مالی بانوان می‌باشد.»

حضور بازدیدکنندگان زیادی از این نمایشگاه نیز نشان دهنده حمایت و استقبال شهروندان در ولایت هرات می‌باشد.
اورانوس وحیددرانی بانویی که برای بازدید از این نمایشگاه آمده است می‌گوید:« زمانی که از این نمایشگاه بازدید کردم با بسیاری از محصولات و صنایع دستی که از ولایات دیگر به هرات آورده شده آشنا شدم و حالا بیشتر از قبل به توانایی‌ها، استعداد و هنرهای زیبای وطن‌ که توسط بانوان ساخته و حفظ گردیده است احساس غرور و افتخار می‌کنم.»

لازم به ذکر است که مسوولین، غرفه‌داران و بازدید کنندگان از حضور پر شور مردم ابراز رضایت نموده و همچنان از همکاری و حمایت مسوولین حکومتی نیز خرسند می‌باشند.

قابل یادآوری‌ است که این نمایشگاه برای مدت سه روز بر روی بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button