افغانستانگزارش ها

افتتاح اولین دارالایتام بزرگ در قریه زیارتجاه هرات

باشندگان و خیرین در منطقه زیاتجاه ولسوالی گذره ولایت هرات سنگ تهداب تاسیس یک دارالایتام را گذاشتند.

خبرگزاری توانا: بزرگان محل، متنفذین و خییرین در منطقه زیارتجاه ولسوالی گذره هرات، امروز دوشنبه ۲۱جوزا ۱۴۰۳ یک دارالایتام بزرگ را برای اولین بار به هدف تدریس مضامین دینی و عصری برای شاگردان نیازمند و اطفال بی‌سرپرست افتتاح کردند.

عبدالعلی بارکزی، بنیان‌گذار مرکز توان‌بخشی و رئیس بنیاد خیریه پیر هرات با اشتراک در این افتتاحیه و گذاشتن اولین خشت این دارالایتام، آرزو کرد که مردم هرات به اندازه توان خود برای تداوم این خانه و پیشرفت و توسعه آن همکاری کنند تا یتیمان و اطفال نیازمند به‌خاطر نبود امکانات رهسپار کوچه و خیابان نشوند.
آقای بارکزی افزود:« با ساخت این دارالایتام، آموزگاران می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.»
وی متعهد شد که به عنوان مشوق دراین زمینه، برای پیشرفت و تحقق اهداف این مرکز آنچه در توان دارد، مساعدت و همکاری خواهد کرد.

استاد عبدالناصر ارصاد، مدیر مسئول دارالایتام بزرگ زیارتجاه گفت که، سنگ تهداب این ساختمان به مساحت 234 متر به دستان پرتوان عزیزان و خییرین گذاشته شده و این اقدام می‌تواند مشکلات تعداد زیادی از اطفال نیازمند را مرفوع سازند.

آقای ارصاد از شهروندان خواست این دارالایتام که به فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر هرات قراردارد، نیازمند حمایت است و کسانی که توانایی دارند از کمک های نقدی و جنسی دراین دارالایتام دریغ نکنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button