افغانستانفرهنگ و هنرگزارش ها

برگزاری نمایشگاه کتاب تحت نام ( یار مهربان) به مناسبت روز مادر در هرات

 

بانویی که اولین وارد کننده‌ی کتاب به صورت مستقیم از ایران می‌باشد، نمایشگاهی را تحت نام( یار مهربان) به مناسبت روز مادر در هرات ایجاد نموده است.

خبرگزاری توانا: ۲۴جوزا در کشور به نام مادر مسمی بوده و از آن به عنوان روز مادر یاد می‌شود. نمایشگاه کتاب یار مهربان به مناسبت یادبود از روز مادر امروز چهارشنبه ۲۳جوزا ۱۴۰۳ توسط بانوان برای بانوان افتتاح گردید.
فاطمه مهمان‌دوست برگزار کننده‌ی این نمایشگاه می‌گوید که، ابتدا از ۱۰هزار افغانی وارد نمودن کتاب از کشور ایران را آغاز نموده و اکنون بخاطر استقبال خوب مردم توانسته تا به تنهایی نمایشگاه را برگزار نماید.


وی می‌افزاید:« بازدید و استقبال مردم از نمایشگاه بسیار عالی بوده و هدف از ایجاد نمایشگاه صرفا ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق دختران به کتاب می‌باشد.»
در این نمایشگاه که بیش از ۴۰۰جلد کتاب به نمایش گذاشته شده شامل: کتاب‌های اسلامی، رمان، روانشناسی، کتاب‌های زبان و ترجمه شده می‌باشد.
فروهر رحمانی یک‌تن از بازدید کنندگان می‌باشد او علاقه شدید به کتاب را دلیل حضور وی به این نمایشگاه می‌داند.
بانو رحمانی همچنان می‌گوید:« کسی که کتاب مطالعه نمی‌کند هیچ‌گاه نمی‌تواند متوجه عادات خوب و بد در وجودش گردد.»
وجود نمایشگاه‌های کتاب باعث یادآوری کتاب به دختران و بانوان گردیده و باعث می‌شود تا آنان بیشتر به طرف کتاب روی بیاورند.


فاطمه کریمی یک‌تن دیگر از بازدید کنندگان می‌گوید:« پس از بسته شدن مکاتب و دانشگاه‌ها اکثریت دختران دچار مشکلات روحی، روانی و افسردگی شده اند که ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود تا دختران با حضور در نمایشگاه و مطالعه کردن سرگرمی برای‌ خود ایجاد کنند.»

این درحالیست که پس از منع دختران از مکاتب و دانشگاه‌ها دختران زیادی روی به مطالعه و کتاب‌خوانی آورده و از سویی نیز مسوولین برگزار کننده‌ی این نمایشگاه هدف از ایجاد نمایشگاه را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان می‌نمایند.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button