افغانستانجهانگزارش ها

بیش از چهار هزار مهاجر افغانستان از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌‌اند

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان حکومت سرپرست اعلام کرده که بیش از ۳هزار مهاجر افغانستان از ایران و بیش از هزار تن دیگر از پاکستان به گونه «دواطلب و اجبار» به کشور برگشته‌اند.

این وزارت با نشر پیامی در صفحه ایکس گفته این مهاجران به تاریخ‌های ۵ و ۶ سرطان از طریق مرز سپین‌بولدک، خط فرضی تورخم و پل ابریشم ولایت نیمروز وارد کشور شدند.

به گفته امر سرحدی پل ابریشم و سپین بولدک ولایت قندهار هزار و ۵۰۳  تن از افراد برگشت کننده شامل خانواده‌ها و افراد مجرد برای دریافت کمک‌های غذایی و غیرغذایی به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت  معرفی شدند.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است که ۱۱۶ خانواده که شامل ۶۴۲ تن بودند، طور جبری از پاکستان برگشت نموده‌اند.

این در حالی است که با وجود واکنش‌های بین‌المللی روند اخراج مهاجران افغانستان از کشور‌های ایران و پاکستان همچنان ادامه دارد.

روزگذشته نیز منیر اکرام، نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل یک‌بار دیگر بر اخراج مهاجران «غیرقانونی» از این کشور تاکید  و ابراز امیدواری کرده که ۱.۵ میلیون مهاجر ثبت شده‌ی دیگر افغانستان نیز از کشورشان برگزداننده شوند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت پیش از این گفته بود که بیش از نیم میلیوم مهاجر افغانستان از سپتامبر سال گذشته به این طرف از پاکستان وارد افغانستان شدند.

بر اساس آمار‌های این سازمان در حال حاضر ۴.۵ میلیون مهاجر افغان در ایران و ۳.۲ میلیون دیگر نیز در پاکستان به سر می‌برند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button