افغانستانجهانگزارش ها

واکنش‌ها به حمله‌ی احتمالی پاکستان بر مخفی‌گاهای( تی، تی، پی) در خاک افغانستان

مقام‌های عالی رتبه‌ی امارت اسلامی در پی اظهارات وزیر دفاع پاکستان، مبتنی بر احتمال حمله‌ی این کشور بر پناه‌گاهای تحریک طالبان پاکستان  در خاک افغانستان را نکوهش کرده و از دفاع اراضی افغانستان حمایت می‌کنند.

 

وزارت دفاع حکومت سرپرست، دی‌روز با نشر اعلامیه‌ای اظهارات وزیر دفاع پاکستان را تلاش برای ” گل آلود کردن آب” عنوان کرده و از رهبری این کشور خواسته تا اجازه ندهد که کسی چنین گفته‌های حساسیت برانگیز را مطرح کند.

 

در ضمن، سهیل شاهین؛ رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، در واکنش به سخنان وزیر دفاع پاکستان، افزوده که به کسی اجازه نخواهد داد تا به افغانستان ضرر برساند؛ زیرا افغانستان به کسی ضرر نرسانده است.

 

هم‌چنین در اعلامیه‌ای وزارت دفاع کشور آماده است که اگر کسی به هر بهانه‌ای بر خاک افغانستان تعرض کند، مسوولیت عواقب آن را بر عهده خواهد داشت.

 

این درحالی‌ست که چند روز قبل روزنامه‌ی “دان نیوز” به نقل از خواجه آصف؛ وزیر دفاع پاکستان نوشته‌است که در صورت نیاز، ارتش پاکستان در عملیات جدید تحت نام( عزم استحکام ) پای‌گاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان را در خاک افغانستان هدف حمله قرار خواهد داد؛ چون کابل (هراس افگنی) را به پاکستان صادر کرده و به آن‌ها نیز پناه داده‌است.

وی هم‌چنین افزوده که این عملیات خلاف قانون‌های بین المللی نخواهد بود.

 

پروین اقبالی – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button