افغانستانگزارش ها

برگزاری نمایشگاه تحت نام شام هرات در شهر هرات

نمایشگاهی به هدف به نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان بشمول بانوان هنرمند تحت نام شام هرات در این ولایت افتتاح گردید.

خبرگزاری توانا: نمایشگاه آثار هنری تحت نام شام هرات روز گذشته دوشنبه ۱۱سرطان ۱۴۰۳ افتتاح گردید. در این نمایشگاه که بیش از ۲۳۰ اثر به نمایش گذاشته شده است اکثریت این آثار توسط بانوان هنرمند ولایت هرات تهیه گردیده است.
در همین حال مسوولین در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند:« بخاطر حمایت و پشتیبانی از هنرمندان به همکاری این ریاست نمایشگاهی را در کتاب‌خانه عامه و در سالون علامه صلاح الدین سلجوقی راه‌اندازی نمودیم.»

الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید:« در بخش برگزاری نمایشگاه این ریاست همیشه هنرمندان را حمایت نموده و از تمامی شهروندان خواستار این است تا از نمایشگاه دیدن نمایند.»
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات همچنان می‌افزاید:« شهروندان نیز می‌توانند در بخش حمایت هنرمندان نقش داشته و از آثار هنرمندان برای تزئین خانه خویش استفاده نمایند.»

با این حال استاد عبدالکریم ارباب‌زاده مسوول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید که، در این نمایشگاه بیش از ۲۳۰ اثر از بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است که بیشترین آثار از خانم‌ها می‌باشد. ‌
آقای ارباب‌زاده افزود:« هم‌اکنون جایگاه هنر در هرات بسیار بالا بوده و از زمان حاکمیت امارت اسلامی رونق خوبی داشته است و آنان توانسته اند در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی شرکت نمایند.»
مسوول برگزاری این نمایشگاه علاوه می‌کند هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی آثار جدید و فروش این آثار می باشد.

در همین حال شهروندان با استقبال از برگزاری این نمایشگاه، خواستار معرفی آثار هنرمندان در سطوح بالاتر می باشند.

قابل یادآوریست که این نمایشگاه به مدت سه روز برای بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button