افغانستانجهانگزارش ها

جاپان در حال تلاش بر تعامل جهان با امارت اسلامی!

ندا محمد ندیم؛ سرپرست وزارت تحصیلات امارت اسلامی در دیداری با تاکایوشی کورمایا؛ سفیر جاپان در کابل دیداری داشته‌ و روی موضوعات مختلف از جمله در بخش آموزش و اهدای بورسیه های تحصیلی بحث کردند.

خبرگزاری توانا: ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی دی‌روز(دوشنبه، ۱۱ سرطان ) با تاکایوشی کورمایا سفیر دولت جاپان در کابل دیداری داشته است. در این دیدار آقای تاکایوشی روی موضوعات مختلفت از جمله تشویق جامعه‌ی جهانی در تعامل با امارت اسلامی، پروژه‌های ساختمانی برای نهادهای تحصیلی و درمانی در افغانستان، در هم‌کاری با آموزش اساتید مجرب و بورسیه‌های تحصیلی گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای کورمایا در این نشست گفته‌است که، جاپان با افغانستان در بخش‌های توزیع واکسین، مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به آسیب دید‌گان بلاهای طبیعی کمک کرده و ادامه‌ی این کمک‌ها هم‌چنان متعهد است.

هم‌چنان آقای ندیم در این دیدار تاکید کرده که افغانستان خواهان تعامل مثبت با جهان است و این تعامل زمانی ممکن می‌شود که نمایندگان امارت اسلامی در نشست‌ها و کنفرانس‌های بزرگ بین المللی شرکت کنند.

درضمن با نشر اطلاعیه‌ی از سوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، سفیر جاپان نیز در این دیدار بر ایجاد روابط تحصیلی و شریک ساختن تجارب علمی و تحقیقی میان دو کشور تاکید کرده‌‌است.

گفتنی‌ست که سفیر جاپان افزوده‌است که جاپان بر تشویق جامعه‌ی جهانی مبنی بر روابط حسنه با امارت اسلامی تلاش خواهد کرد.

این در حالی‌ست که قبل از جاپان، کشورهای چون: روسیه، چین و ایران بر شکل‌گیری یک حکومت فراگیر در افغانستان تاکید داشته‌اند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button