افغانستانگزارش ها

پروژه شبکه آبرسانی به هزینه ۵میلیون افغانی در ولسوالی غوریان هرات افتتاح گردید

با افتتاح پروژه شبکه آبرسانی ۳۵۰ فامیل در مناطق محروم و دوردست ولسوالی غوریان هرات به آب سالم دسترسی پیدا کردند.

خبرگزاری توانا: پروژه یک شبکه آب‌رسانی به هزینه‌ی ۵ میلیون افغانی در قریه‌ی‌ گنَک ولسوالی غوریان از سوی بنیاد خیریه شیخ عبدالعزیز و با حضورداشت والی ولایت هرات و مسوولین حکومتی روز گذشته یک‌شنبه ۱۷سرطان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وحیدالرحمان امیری، هماهنگ کننده پروژه این نهاد خیریه گفت که، با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۳۵۰ خانواده به گونه‌ی مستقیم به آب سالم دسترسی پیدا کردند.

آقای امیری هزینه این پروژه را حدود ۵ میلیون افغانی عنوان کرده و افزود‌ که چهار پروژه دیگر آبرسانی همچنان در ولسوالی‌های کهسان و غوریان جریان دارد.

در همین حال مولوی عبدالسلام هجرت، رییس احیا و انکشاف دهات هرات گفت:« این پروژه زیر نظر این اداره ساخته شده و نیازمندی مردم این قریه را برطرف کرده است.»

رئیس احیا و انکشاف دهات از اجرای دیگر برنامه‌های توسعه‌وی و عام‌المنفعه از سوی این اداره خبر داده و بیان داشت که، هم‌اکنون کار چندین پروژه در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت ادامه دارد.

از سویی‌هم باشندگان قریه‌ی گنَک غوریان از تکمیل پروژه آبرسانی ابراز خرسندی داشته و می‌گویند که، در گذشته به دشواری آب صحی مورد نیازشان را فراهم می‌کردند.

به گفته‌ی آنان، آب مورد ضرورت شان‌را از شهر خریداری و توسط تانکر به این قریه انتقال می‌دادند.

این باشندگان از بنیاد خیریه و مسئولان محلی هرات ابراز قدردانی نموده و همچنان خواهان ایجاد مکتب و کلنیک صحی در منطقه‌شان شدند.

گفتنی است که در حال حاضر کار ساخت ۱۲ کیلومتر سرک نیز در ولسوالی غوریان از سوی بنیاد شیخ عبدالعزیز جریان داشته و والی هرات در جریان افتتاح شبکه آبرسانی از کار این سرک بازدید و بر کیفیت کار آن تاکید ورزید.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button