افغانستانگزارش ها

امارت اسلامی در پیکار با هراس‌افگنی به‌گونه مستقل عمل می‌کند

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر در گفت‌وگو با یک خبرنگار پاکستانی، گفته است که امارت اسلامی در پیکار با هراس‌افگنی به‌گونه مستقل عمل می‌کند.

شاهین در این گفت‌وگو، حضور داعش در افغانستان را پایان یافته دانسته و ‌افزوده است که سازمان‌دهندگان داعش به کشورهای دیگر در منطقه رفته‌اند.

او به خبرنگار پاکستانی گفته است: «نخیر! این درست نیست، ما مستقل هستیم و داعش که خلاف امارت اسلامی حمله می‌کند یا زمانی‌که تازه آمده بودیم، حمله می‌کردند و تعدادی از مسوولان ما را نیز شهید کرده بودند، در مقابل آنان جنگ ما از ابتدا آغاز شده بود و این مستقلانه است. آن‌طور که داعش به مسکو و کشورهای دیگر حمله کرده و آنان [مقام‌ها در مسکو] در مقابل ‌شان عملیات می‌کنند، آن بحث خودشان است؛ اما افغانستان به شکل خود پیکار می‌کند. به‌خاطری‌که آنان گروهی هستند که نمی‌خواهند در افغانستان نظام اسلامی باشد.»

این در حالی‌ست که رییس‌جمهور روسیه چند روز پیش، امارت اسلامی را همچون متحد کشورش در پیکار با هراس‌افگنی خوانده بود.

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر درباره نشست سوم دوحه گفته است که اشتراک کننده‌های این نشست سودمندی کار امارت اسلامی در پیکار با مواد مخدر را دانسته و تعهد کرده‌اند که در زمینه کشت بدیل با کشاورزان افغان همکاری می‌کنند. به باور او، آن‌چه امارت اسلامی در سه سال گذشته در پیکار با مواد مخدر و درمان معتادان کرده، در ۲۰ سال گذشته انجام نشده بود.

سهیل شاهین افزوده است: «تمام کسانی‌که در نشست حضور داشتند، دانستند که کارزار پیکار با مواد مخدر که در افغانستان انجام شده است بسیار موفقانه بوده و موفقیتی که افغانستان در ۳ سال در ممنوعیت کشت مواد مخدر و درمان معتادات حاصل کرده است در ۲۰ سال گذشته انجام نشده بود.»

اما برخی از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که برای حفظ ثبات در کشور نیاز است تا کشورهای منطقه و حکومت سرپرست افغانستان در پیکار با هراس‌افگنی و مواد مخدر به‌گونه مشترک کار کنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button