افغانستانگزارش ها

د افغانستان بانک و یوناما؛ هم‌پیمان در توسعه مالی کشور

د افغانستان بانک و یوناما برای گسترش خدمات مالی و بانکداری اسلامی همکاری می‌کنند.

سرپرست د افغانستان بانک، نور احمد آغا، در دیداری با خانم روزا اوتونبایوا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد و رئیس یوناما در افغانستان، بر تعهد این بانک بر توسعه خدمات مالی در سراسر کشور تاکید کرد. این دیدار که در دفتر مرکزی د افغانستان بانک برگزار شد، به منظور بررسی راهکارهای تقویت نظام مالی و بانکی کشور صورت گرفت.

نور احمد آغا، در این نشست بر اهمیت توسعه خدمات مالی در تمامی نقاط افغانستان اشاره کرده و گفته است که، این امر می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک شایانی کند. وی همچنان تاکید کرد که، د افغانستان بانک برای گسترش این خدمات و ارائه فرصت‌های برابر به تمام شهروندان مصمم است.

به گفته وی، د افغانستان بانک اقدام به تدوین مقرره‌ای برای اعطای وام‌های کوچک کرده است که هدف آن افزایش دسترسی مردم به منابع مالی و تسهیل امور اقتصادی است. وی تصریح کرد که همکاری نهادهای مختلف در این بخش می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری در کشور منجر شود.

علاوه بر این، سرپرست د افغانستان بانک بر ضرورت توسعه بانکداری اسلامی در افغانستان تاکید کرده و استفاده از تجارب موفق کشورهای دیگر در این زمینه را ضروری دانست. او همچنان از تلاش‌های د افغانستان بانک برای تقویت زیرساخت‌های بانکی اسلامی خبر داد.

خانم روزا اوتونبایوا نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های د افغانستان بانک، از همکاری یوناما در زمینه توسعه خدمات مالی و بانکداری اسلامی خبر داد. وی تاکید کرده که، این همکاری می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی مردم افغانستان کمک کند.

این دیدار، نشان‌دهنده تلاش مشترک د افغانستان بانک و یوناما برای بهبود نظام مالی کشور و ارتقای خدمات بانکی در افغانستان است.

مدینه رضایی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button