افغانستانگزارش ها

قراردادهای سه پروژه تولید برق خورشیدی امضا شد

سرپرست وزارت نرژی و آب و مسوول شرکت عوفی بهرام امروز در کابل قرارداد سه پروژه تولید برق خورشیدی را امضا کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز پنجشنبه 28 سرطان سال 1403 هجری شمسی در نشستی که به همین مناسبت ترتیب داده شده بود، ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی گفت که قرارداد سه پروژه تولید برق خورشیدی در فراه، رزگان و پکتیکا به ارزش حدود 25 میلیون دالر امروز با بهرام عوفی امضا شد. شرکت ممکن است با این کار مشکلات ساکنان استان های مذکور از نظر برق بسیار سریع حل شود.
منصور افزود: با احیای ام ارت اسلامی کارهای زیادی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه آب و انرژی انجام شده و دستاوردهای خوبی نیز حاصل شده است که این دستاوردها مرهون حمایت رهبران ام ارت اسلامی و صداقت مسئولین و کارمندان را نشان می دهد.
همچنین نورالله قائم معاون شرکت عوفی بهرام در خصوص اهمیت این پروژه در زمینه تولید برق صحبت کرد و اطمینان داد که این شرکت با هماهنگی نهادهای مختلف اسلامی کلیه پروژه های قراردادی خود را در موعد مقرر و با کیفیت مطلوب به اتمام خواهد رساند. امارات انجام دهید.
وی از همه سرمایه گذاران و تاجران خواست،که امنیت در افغانستان اکنون بهتر از همیشه است. باشد که بیایند و با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به توسعه و آبادانی کشور کمک کنند و ام ارت اسلامی از انواع سرمایه گذاری ها حمایت می کند و امکانات لازم را برای آن فراهم می کند.
قابل ذکر است،که با تطبیق این پروژه های تولید برق در فراه، ارزگان و پکتیکا، هشت میگاوات برق خورشیدی تولید و به 5000 خانواده برق رسانی خواهد شد. در حال حاضر حدود 50 مگاوات برق خورشیدی در افغانستان وجود دارد که از آن استفاده می شود.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button