افغانستانگزارش ها

کاهش قیمت نان در هرات

کاهش قیمت نان به ۸افغانی در ولایت هرات امیدی برای خانواده‌های کم‌درآمد و بهبود وضعیت معیشتی آنان می‌باشد.

خبرگزاری توانا: شاروالی ولایت هرات روز گذشته شنبه ۳۰سرطان ۱۴۰۳ اعلان نمودند که زین‌پس قیمت یک قرص نان در این ولایت ۸ افغانی می‌باشد.
شماری از شهروندان هرات از کاهش قیمت نان از سوی شاروالی این ولایت استقبال کرده و می‌گویند که، کاهش قیمت نان باتوجه به وضعیت اقتصادی برای فقرا تا حدودی مشکلات شان‌را برطرف می‌کند.

به باور شهروندان هرات با کاهش قیمت نان از ۱۰ به ۸ افغانی در شبانه روز ۱۰۰ افغانی برای آنان می‌ماند که با این مبلغ می‌توانند دیگر نیازمندی‌های شان‌را برطرف سازند.

با این حال برخی از خبازان (نانوا‌ها) با استقبال از کاهش قیمت نان اما؛ می‌گویند که، هم‌زمان با کاهش قیمت نان قیمت آرد نیز کاهش یابد آنان بیشتر از این تصمیم شاروالی هرات راضی خواهند بود.

خبازان از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند هم‌زمان در بازار نیز نظارت و کنترول جدی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت آرد داشته باشند.

از سویی هم مسوولان در اداره محلی هرات می‌گویند که، بعد از ارزان شدن قیمت آرد و فراهم شدن آرد به خبازان آنان تصمیم بر کاهش قیمت نان را روی دست گرفته اند

گفتنی است که طبق فیصله‌ای که از سوی شاروالی هرات گرفته شده قیمت یک قرص نان خشک که با وزن ۲۶۰ گرام از ۱۰ افغانی به هشت افغانی کاهش یافته است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button