جهانگزارش ها

رقیب سرسخت ترامپ کنار رفت

جوبایدن رییس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا و رقیب سرسخت دونالد ترامپ رییس جمهور قبلی ایالات متحده آمریکا و نامزد انتخاباتی سال آینده به دلیل فشارهای سیاسی از سوی حزب دموکرات، حامیان مالی و مصاب شدن وی به مرض کرونا از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.
خبرگزاری توانا: جوبایدن، رییس جمهوری که، در انتخابات سال 2020 میلادی پس از رقابت تنگاتنگ با دونالد ترامپ رییس جمهور قبلی ایالات متحده آمریکا را کنار زد و پیروزمیدان شد. اما، در دوران ریاست جمهوری وی افغانستان در آستانه مذاکره های دوحه برای آمدن صلح در این کشور بود. ولی، میراث بایدن برای افغانستان سقوط نظام جمهوریت و روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان و فرار هزاران تن از شهروندان افغانستان به همراه بود. حال هم جوبایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا کناره گیری خویش را از رقابت های انتخاباتی سال 2025 که تنها بیش صد روز باقی نمانده است، دیروز اعلام کرد.
جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا دیروز، 21 جولای خبر کناره گیری خویش را از رقابت های انتخاباتی ایالات متحده آمریکا که تنها چند ماهی باقی مانده است در صحفه ایکسش اعلان کرد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پس از کناره‌گیری از قدرت، با نوشتن مطلبی در شبکه ایکس حمایت خویش را از معاون خود، خانم کاملا هریس به عنوان نامزد جدید دموکرات‌ها اعلام نموده و گفت:« وقت آن است که باهم متحد شویم و ترامپ را شکست دهیم، بیایید این کار را انجام دهیم.»
کاملا هریس ۵۵ساله به عنوان معاون نخست بایدن وی نخستین زنی است که حالا به جایگاه نامزد ریاست جمهوری آمریکا رسیده و دومین فرد قدرتمند آمریکا می‌باشد.

کاملا هریس در تصمیمات و سیاست خارجی جوبایدن نقش کلیدی داشته چنان که وی بیان در یک مصاحبه خبری با شبکه خبری سی ان ان مدعی شده بود که، در روند تصمیم‌گیری جوبایدن در قسمت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نقش اساسی را ایفا نموده است

 

فاطمه لشکری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button