افغانستانگزارش ها

نمایشگاه «گنجینه بامیان» افتتاح شد

وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام کرد که، نمایشگاه تولیدات و محصولات داخلی کشور تحت عنوان «گنجینه بامیان» در ولایت بامیان افتتاح شده است. این نمایشگاه روز دوشنبه، ۱ اسد، با حضور شماری از مقام‌های ا.ا.ا. آغاز به کار کرد.

در خبرنامه وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی آمده است که، این نمایشگاه به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت و شامل ۱۷۰ غرفه می‌باشد که ۱۰۰ غرفه آن به زنان اختصاص دارد. هدف از برگزاری این نمایشگاه، رشد و بازاریابی برای محصولات و تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی‌دهی و تشویق مردم به استفاده از فرآورده‌های داخلی، ایجاد انگیزه رشد تجارت میان سرمایه‌گذاران و تاجران، افزایش تولیدات داخلی، رشد و توسعه اقتصاد کشور، و ترویج فرهنگ برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تجاری عنوان شده است.

لازم به ذکر است که در ۲۲ جوزای سال روان نیز نمایشگاه سه روزه تولیدات داخلی و صنایع دستی زنان به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی و بازاریابی برای محصولات آنان در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ، برگزار شده بود.

با وجود ادعاهای مقام‌های وزارت تجارت امارت اسلامی مبنی بر حمایت از زنان تجارت‌پیشه، فعالیت‌های زنان در بخش‌های مختلف طی نزدیک به سه سال گذشته به‌شدت توسط ا.ا.ا. محدود شده است.

 

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button