جهانخبرها

چین از توافق حماس و فتح برای گفت وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که، نمایندگان جنبش های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو و تلاش برای وحدت فلسطین تاکید کردند.

این وزارت خانه اعلام کرده که، دو طرف ابراز تمایل کردند که مذاکرات خود در راستای دستیابی به همبستگی و وحدت فلسطینی را ادامه دهند.

وزارت خارجه چین همچنان با اشاره به این که پیشرفت مثبتی در مذاکره ها وجود داشته، تاکید کرد که، حماس و فتح از حمایت چین از مردم فلسطین بسیار قدردانی کرده و از پکن به خاطر تلاش‌هایش برای تقویت وحدت داخلی فلسطین تشکر می‌کند.

وانگ ونبینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین پیش تر در رابطه با سفر نمایندگان جنبش حماس و جنبش فتح به پکن گفته بود که، پکن همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین، آشتی و گسترش وحدت ملی میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهد کرد.

پس از آن که وانگ یی، وزیر خارجه چین در ۱۸ آپریل گفته بود که، آمریکا باید از قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به مساله تجاوزات مداوم اشغال گران به نوار غزه پرداخته‌اند.

آقای وانگ، با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرده بود.

جانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در ماه مارس گذشته بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرده بود.

ذاکره تیموری

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button