افغانستانگزارش ها

آغاز دیوارنگاری؛ تلاشی برای زیبا سازی شهر هرات

شاروالی هرات به همکاری پوهنتون‌های خصوصی برای زیباسازی این شهر دیوارنگاری را آغاز نموده اند.

خبرگزاری توانا: مسوولان در شاروالی هرات می‌گویند که، سر از امروز پنجشنبه ۴اسد ۱۴۰۳ پروژه دیوارنگاری در نواحی پانزده‌گانه شهری هرات به منظور زیباسازی و انتقال پیام‌های مؤثر به شهروندان، با همکاری پوهنتون‌های خصوصی آغاز گردید.

مولوی همیشه‌گل صابر آمر امور فرهنگی و اجتماعی شاروالی هرات می‌گوید که، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با پوهنتون خصوصی جامی، در مرحله نخست قرار است ۳۰۰۰ متر مربع از دیوارهای اماکن عمومی واقع در نواحی پانزده‌گانه رنگ‌آمیزی و با شعارها و پیام‌های ارزشمند مزین شود.

وی همچنان افزود که، در این مرحله، دیوارهای باغ اسلامی، لیسه انقلاب اسلامی، لیسه امیر علی شیرنوایی و دیوار د افغانستان بانک تحت پوشش برنامه دیوارنگاری قرار می‌گیرند.

استاد عزیز احمد محمدی، مسئول بخش فرهنگی و ارتباطات پوهنتون جامی نیز بیان داشت که، این نهاد علمی با درک اهمیت نشر پیام‌های سودمند، مسئولیت نشر این پیام‌ها را بر عهده دارد.

شهروندان هرات با استقبال از این پروژه، فعالیت‌های شاروالی را در زیباسازی شهر ارزشمند دانسته و حمایت خود را از این برنامه‌ها اعلام کردند.

شاروالی هرات در نظر دارد با همکاری نهادها و پوهنتون‌های خصوصی، تا پایان سال حدود ۱۰ هزار متر مربع دیوارنگاری در نواحی پانزده‌گانه شهری بپردازد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button