افغانستانگزارش ها

امارت اسلامی آماده تعامل مثبت با تمام کشورهاست

مولوی عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای ا.ا.ا، خواستار برداشته شدن تحریم‌های جهانی علیه ا.ا.ا. شده و جامعه جهانی را به تعامل مثبت با ا.ا.ا دعوت کرد.

عبدالغنی برادر در سخنرانی روز چهارشنبه، ۳ اسد، در روز دوم «کنفرانس ملی کار»، تحریم‌های بین‌المللی علیه ا.ا.ا را ناعادلانه خوانده و درخواست کرد که، این تحریم‌ها برداشته شوند. او تصریح کرد که، طالبان با در نظر گرفتن منافع ملی افغانستان و احترام متقابل، آماده تعامل مثبت با تمامی کشورهای جهان است.

او افزود: «[طالبان] با در نظر داشتن منافع ملی کشور و احترام متقابل به آن آماده تعامل مثبت با همه کشورهای جهان هستند و از آن‌ها می‌خواهند که تحریم‌های ظالمانه بانکی را که باعث مشکلات اقتصادی فراوان و افزایش سطح بیکاری در کشور شده است، برداشته و به تعامل مثبت با [طالبان] رو آورند.»

برادر ادعا کرد که، ا.ا.ا به‌عنوان «یک نظام مسوول و حاکم، ارایه خدمات به موقع و بهتر را به شهروندان از مسوولیت‌های خود» می‌داند و تلاش دارد افغانستان را به نقطه اتصال آسیای جنوبی و مرکزی تبدیل کند.

نزدیک به سه سال از تسلط ا.ا.ا بر افغانستان می‌گذرد و تعامل با این گروه همچنان یکی از جنجالی‌ترین مباحث بین‌المللی است. پس از به قدرت رسیدن ا.ا.ا، این گروه محدودیت‌های فراوانی علیه شهروندان، به‌ویژه زنان، وضع کرده است. کشورهای جهان نیز شروطی مانند رعایت حقوق بشر و حقوق زنان را برای به رسمیت شناختن ا.ا.ا مطرح کرده‌اند.

 

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button