افغانستانگزارش ها

قرارداد نصب اسکنر استاندارد به ارزش بیش از 113 میلیون دالر در 12 گمرک کشور امضا شد

تفاهم نامه پروژه نصب اسکنرهای استاندارد در 12 گمرک کشور با سرمایه گذاری بیش از 113 میلیون دالر امریکایی امروز با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصاد ریاست الوزرا و شماری از مقامات ارشد دولتی به امضا رسید. از وزارت امور، وزارت مالیه و زبیر مشعر در مرکز رسانه ای دولت بین شرکت تجاری خصوصی امضا شد.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز شنبه 6 اسد سال 1403 هجری شمسی مولوی احمد ضیا خالد رئیس تسهیل سرمایه گذاری ریاست امور در مراسم امضای این موافقتنامه گفت که به منظور تقویت بهتر امنیت، تورخم، حیرتان، سپین بولدک، اسلام قلعه، تورغندای، نیمروز، خوست، پکتیا، طرح نصب اسکنر در بنادر عقینه، ابونصر فراهی و شیرخان در حال اجراست.
وی افزود: در این پروژه 113 میلیون و 300 هزار دالر سرمایه گذاری می شود و در مدت 2 سال عملیات عمرانی به پایان می رسد و برای 2000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
خالد همچنین گفت: به دلیل نبود اسکنر استاندارد در گذشته، خدمات گمرکی به صورت استاندارد انجام نمی شد که این امر موجب فرار مالیاتی، قاچاق مواد مخدر، اسلحه و سایر کالاهای ممنوعه شد.
وی ابراز اطمینان کرد،که با اجرای این طرح این مشکلات برطرف خواهد شد.
در همین حال، سلطان محمد زبیر، معین پالیسی وزارت مالیه، این پروژه را یک پروژه مهم خواند و افزود که با تطبیق آن، از ورود و صادرات کالاهای ممنوعه به کشور جلوگیری می شود .
قابل ذکر است،که نجم الدین سیاس رئیس شرکت بازرگانی زبیر مسور در عین امضای این تفاهم نامه از حسن اجرای پروژه اطمینان داده و قول داده که تمامی کارها را در موعد مقرر و استاندارد انجام دهد.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری تونا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button