جهانورزش

بهباد جاسوسی جایگاه مربی را به باد داد

استفاده از پهباد جاسوسی بخاطر نظارت بر فعالیت و تمرین های تیم فوتبال زنان رقیب کانادا باعث از رفتن شش امتیاز از تیم فوتبال زنان کانادا و برکناری بیوپریستمن مربی این تیم و«شرکت در هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال» محروم شد.

فدراسیون جهانی فوتبال یا فیفا، فدراسیون فوتبال کانادا را یک روز پس از برکناری سرمربی تیم فوتبال المپیک کانادا، ۲۳۰ هزار دالر جریمه کرد.

گفتنی است که، جوزف لومباردی و جاسمین مندردیگر اعضای کادر تیم فوتبال زنان کانادا هم از سوی فیفا از فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند و فیفا استفاده از پهپاد توسط تیم کانادا را «نقض» اصول فدراسیون جهانی فوتبال دانست.

فیفا همچنان در بیانیه‌ای گفته است: «مقامات هر یک مسئول رفتار توهین آمیز و نقض اصول بازی جوانمردانه در ارتباط با استفاده از پهپاد توسط تیم فوتبال زنان کانادا در مسابقات فوتبال المپیک هستند.»

پس از این که کمیته المپیک نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد یک پهپاد بر فراز جلسه تمرین آن‌ها به پرواز درآمده، سرمربی تیم فوتبال زنان کانادا «داوطلبانه»‌ از مربیگری در بازی افتتاحیه کانادا در مقابل نیوزیلند کناره گیری کرد.

پس از آن فیفا به همراه فدراسیون فوتبال کانادا تحقیقاتی را آغاز کردند و به این نتیجه رسیدند که این مربی «به احتمال زیاد» در جریان این موضوع بوده است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button