افغانستانگزارش ها

۱۳۱ کلینیک فعال در سطح ولسوالی های ولایت هرات

به منظور خدمات رسانی بهتر د بخش صحی به باشندگان هرات، ۱۳۱ کلینیک فعال در این ولایت فعالیت دارند.

خبرگزاری توانا: مسوولان ریاست صحت عامه هرات امروز یک‌شنبه ۷ اسد ۱۴۰۳ می‌گویند که، به هدف خدمات رسانی بهتر صحی برای باشندگان ولسوالی‌ها ۱۳۱ کلینیک فعال در تمامی ولسوالی‌ها و نقاط دور دست فعال بوده و در خدمت باشندگان این نقاط می باشد.

داکتر غلام محمد حنفی معاون ریاست صحت عامه هرات گفت که، این تعداد از کلینیک‌ها براساس تراکم نفوس، بُعد فاصله، نیازمندی‌ها، تسهیلات صحی ایجاد گردیده است ولی این تعداد بسنده نبوده و ریاست صحت عامه در تلاش است تا کلینیک‌های بیشتر را در سطح ولسوالی‌ها فعال سازد.

معاون ریاست صحت عامه افزود:« در سال جاری این ریاست پلان دارد تا یک تعداد از تسهیلات صحی ارتقاء، یک تعداد هم ایجاد و یک تعداد دیگر هم انکشاف یابد.»

داکتر حنفی علاوه نمود که، بخاطر کاهش مراجعه کنندگان به شفاخانه نسائی ولادی در نظر دارند تا یک تعداد کلینیک‌های صحی در اطراف شهر را نیز به شفاخانه ارتقاء داده تا سطح مراجعین به زایشگاه هرات کم شود.

معاون ریاست صحت عامه از ولسوالی‌های دور دست هرات یاد نموده و اظهار داشت قرار است کلینیک صحی ولسوالی فرسی ارتقاء داده شود به شفاخانه ولسوالی فرسی و این روند همچنان بخاطر دسترسی بهتر باشندگان به خدمات صحی ادامه خواهد داشت.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button