افغانستانخبرها

فراغت 450 جوان از تعلیمات تخنیکی و مسلکی در کنر

 

سمیع الله ابراهیمی، سخنگوی وزارت کار وامور اجتماعی گفته است که، در ولایت کنر 450 جوان از دوره شش ماهه تعلیمات تخنیکی و مسلکی فارغ التحصیل شده و به عنوان کارگران ماهر و نیمه ماهر به بازار کار عرضه شده اند.

به همین مناسبت جشن فراغت جوانان مذکور و با حضور نماینده های اداره های مختلف استادان، علما و سران قبایل برگزار گردید.

در همین حال مولوی مجیب الله عمر، رییس کار و امور اجتماعی ولایت کنر؛ علاوه بر خوش آمد گویی به مهمانان توضیح داد: وزارت کار و امور اجتماعی می خواهد با برنامه اشتغال جوانان و آموزش کارگران ماهر و نیمه ماهر تا حدودی با بیکاری مبارزه کند و برای کاهش سطح فقر، در پی این هدف، امروز شاهد فراغت 450 جوان از ولسوالی های وتاپور و غازی آباد از جمله مرکز ولایت کنر بودیم که پس از گذراندن شش ماه آموزش تئوری و عملی، اقدام به تعمیر تلفن همراه کردند در رشته های نجاری، قالین بافی و ابریشم بافی دیپلم گرفتند و با حمایت موسسه همکار شیپل، ابزار کار به آنها داده شد.

بعد انجنیر خوشال عمری نماینده موسسه همکار شیپل در سخنان کوتاه خود از اعطای تسهیلات از سوی وزارت کار و امور اجتماعی ابراز قدردانی کرد و گفت: به این جوانان در دوران تحصیل ماهانه مبلغ 6400 افغانی معاش تعلق می گیرد. آنها امیدوارند پس از فارغ التحصیلی سهم و مسئولیت خود را در بازار کار انجام دهند و بتوانند مخارج خانواده خویش را تامین کنند.

ذاکره تیموری

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button