افغانستانگزارش ها

کمک موسسه‌ انکشافی و خیریه متحد برای ۱۵۸ خانواده نیازمند و مستحق

موسسه انکشافی و خیریه متحد در ادامه کمک های بشر دوستانه‌اش به ۱۵۸ خانواده مستحق و نیازمند مواد غذایی توزیع کرد.

موسسه‌ انکشافی و خیریه متحد، ام‌روز (جمعه، ۱۲ اسد) برنامه‌ی را جهت کمک‌رسانی برای خانواده‌های بی‌بضاعت از جمله معیوبین و بدون سرپرست را، راه اندازی کرده‌اند که در این برنامه‌ی خیریه برای ۱۵۸ خانواده کمک‌های ارتزاقی که شامل یک بوری برنج، روغن، نخود و بوره شده‌است.

شمسیه خانم که سرپرستی شش کودک‌اش را به عهده دارد و برای دریافت پول اندک در خانه‌های مردم لباس‌شویی می‌کند تا برای کودکان یتیم‌اش لقمه نانی را تهیه کند.

او می‌گوید که نمی‌تواند حتی مخارج روزانه‌ی زندگی‌ شان را با کار درخانه‌های مردم تهیه کند و در آخر هر ماه با کم‌بود و گاهی با نبود کرایه‌ی خانه و برق رو به رو است.

وی از برگذار کنندگان و تمویل‌ کنندگان این برنامه نهایت خرسند بوده؛ زیرا که در این روزگار دست‌تنگی توانسته‌ برای این خانواده‌ها شعله‌ی امید باشد.

آقا حسن یکی دیگر از دریافت کنندگان این کمک میگوید که بیش‌از شصت سال عمر داشته و سرپرستی یک خانواده ۸ نفره می باشد و توان کارهای شاقه را ندارد و از بنود کار مجبور است که روزانه در چهار راه‌ها زیر شعاع آفتاب منتظر بماند که کسی بیاید و او را به عنوان کار‌گر معماری و یا صفاکاری انتخاب کند.

آقا حسن هم‌چنان از کمک‌رسانی این نهاد و حامیان مالی شان ابراز خوش‌حالی کرده و از بارزگان و سرمایه دارها می‌خواهد که مردم تنگ‌دست شان را یاری کند.

گفتنی است که، این کمک‌ها با هم‌کاری موسسه‌ انکشافی و خیریه متحد و حمایت مالی از سوی حسینیه امام صادق(ع) از کشور استرالیا صورت گرفته‌است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button