افغانستانگزارش ها

تسلیم دهی یک میلیارد افغانی وزارت عدلیه به دولت

مسئوولین وزارت عدلیه امروز یکشنبه 14 اسد در یک نشست خبری در مرکز رسانه های حکومتی در چارچوب برنامه تشریح دستاوردهای یک ساله موسسات اماراتی، اطلاعاتی را در مورد دستاوردها و فعالیت های یک ساله خود با رسانه ها به اشتراک گذاشتند.

به گزارش خبرگزار توانا: امروز یکشنبه 14 اسد سال 1403 هجری شمسی مولوی سید حبیب الله حبیب، سرپرست ریاست مالیه و اداری وزارت عدلیه، در این دیدار گفت که در یک سال گذشته 47 قانون برای تصویب به حضرت امیرالمؤمنین فرستاده شده است

وی افزود،که به منظور حفاظت از دارایی های دولت، جلوگیری از غصب زمین و حل و فصل اختلافات املاک؛ دفاع از 7928 فقره اموال منقول و غیرمنقول، 23 عمارت، 25 باب مغازه، 2 ساختمان بلند، 2 مسافرخانه و یک درمانگاه.

در سکتور اداری و تجارتی یک میلیارد و 16 میلیون افغانی بر اساس فیصله نهایی محاکم، بیش از 10 میلیون و 500 هزار افغانی به خزانه دولت تسلیم شده است. دولتی

این منبع همچنین گفت،که در سال گذشته 101 سند حقوقی اعم از قوانین، مقررات، مصوبات، دستورات، آیین نامه ها، اساسنامه ها، طرزالعمل ها و لوایح مورد بازنگری و بررسی قرار گرفت که از این تعداد 95 سند قانونی مشمول رویه قضایی شده است.

معین وزارت عدلیه افزود،که 1590 پروانه وکالت توزیع و تمدید شد، 4275 برگه کیفری، اطلاعاتی و مالیاتی توزیع شد و اسناد بدهی مالیاتی وکلای مدافع بررسی و بررسی شد.

قابل ذکر است،که روز گذشته، وزارت آب و انرژی گزارشی از دستاوردها و فعالیت های یک ساله خود را در قالب برنامه تبیین دستاوردهای یک ساله موسسات دولتی را منتشر نمودند.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button