افغانستانگزارش ها

وزارت شهرسازی: 46 شهرک آماده عودت شهروندان در 29 ولایت کشور داریم

 

در ادامه برنامه دستاوردهای یکساله نهادهای دولتی، مسئوولین وزارت شهرسازی و مسکن امروز فعالیت ها، دستاوردها و برنامه های آتی این وزارتخانه در یک سال گذشته را در اختیار رسانه ها قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه 15 اسد سال 1403 هجری شمسی مولوی حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن در یک نشست خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد، گفت که این وزارت 46 شهرک در 29 ولایت کشور آماده عودت اتباع است. چهار ساحات دیگر در ولایات (بامیان، پنجشیر، خوست و غزنی) نیز مشخص شده و سروی ادامه دارد.

مولوی نعمانی افزود،که این وزارت در یک سال گذشته 57 پلان را در زمینه امور شهری طراحی، تنظیم و تصویب کرده است که شامل پلان های ماستری شهرهای خوست و پل علم، لشکرگاه، غزنی، شهر میدان و اسدآباد می باشد شهرها و همچنین پلان های تفصیلی شالیکوت علیا و کوز شاولیکوت، میوند علیا و ولسوالی های غورک.

به گفته نعمانی، پنج پروژه در زمینه مسکن و ساختمان در سطح کشور آغاز شده است،که 25 درصد آن در اعمار شهرک نیله باغ در منطقه دارالامان شهر کابل پیشرفت داشته است و مابقی کارها نیز خواهد بود. در 38 ماه آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

بر اساس معلومات سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، در سال گذشته یک شهرک مسکونی در قندهار به بهره برداری رسید، اعمار یک شهرک مسکونی برای 500 خانواده در هلمند جریان دارد و در ننگرهار نیز سروی سکونتی انجام شده است برای 20000 خانواده انجام شد.

مولوی حمدالله نعمانی توضیح داد،که به منظور کاهش ازدحام ترافیکی در شهر کابل، واگذاری زمین به وزارت ترانسپورت برای ساخت ترمینال وسایط باربری در چهار منطقه (ولسوالی های چار آسیاب و خاکجبار، استالف و ارغندی) برنامه ریزی شده است. ، کار طراحی و طراحی سازه در حال انجام است.

با توجه به اظهارات وی؛ در یک سال گذشته 3181 تخلف شهری شناسایی و شناسایی و 443 پروژه عمرانی رصد شده است.

همچنین شیخ مدارعلی کریمی بامیانی معین امور شهری وزارت شهرسازی و مسکن نیز در مورد پلان های شهری این وزارت اطلاعاتی ارائه کرد و گفت،که در یک سال گذشته به منظور اعمار شهرک های مسکونی، بررسی توپوگرافی انجام شده است. از 56 منطقه انجام شد. 315 منطقه نقشه برداری و نقشه برداری و 99 پروژه تصویب شده است.

نباید فراموش کرد،که سروی، پلان و تطبیق 28 ساحه برای اعمار شهرک در 16 ولایت کشور، طراحی و سامان دهی 12 پلان تفصیلی ساحات مسکونی کابل و سایر ولایات و تهیه ساحوی ساحوی. و طرح های جامع، مطالعات فنی، اقتصادی و اجتماعی اراضی برای استقرار و احیا و حفظ شهرها و محوطه های تاریخی. وزارت مسکن و شهرسازی برای سال مالی جاری (1403) برنامه های مهمی دارد.

 

سید احمدراشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button