افغانستانجهانگزارش ها

آزادی چهار هزار افغان از زندان های ایران

معاون سخنگوی ا.ا.ا. سه شنبه از آزادی چهار هزار افغان از زندان های ایران خبر داده است. آقای فطرت گفته است که، در پی مذاکرات با حکومت ایران چهار هزار زندانی افغان از زندان های ایران آزاد شده و خواهان بازگرداندن متباقی زندانیان افغان از ایران شد.

حمیدالله فطرت، معاون سخنگوی حکومت ا.ا.ا.، سه‌شنبه، 16 اسد از مقامات ایرانی خواسته است تا با هماهنگی مقامات قضایی ا.ا.ا.، متباقی زندانیان افغان را آزاد و بازگردانند تا طبق قانون ا.ا.ا. مجازات شوند.

فطرت به تلویزیون ملی گفت: «می‌بینیم که در ایران برای زندانیان افغان اعدام و سایر مجازات ها در نظر گرفته می‌شود. تلاش ما این است که مراقب زندانیان افغان باشی و تلاش می‌کنیم با هماهنگی دستگاه‌های قضایی افغانستان این زندانیان را به افغانستان برگردانیم و در اینجا بر اساس قوانین افغانستان مجازات شوند»

در اواخر ماه سرطان امسال معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران اعلام کرد که نزدیک به ۹۵ درصد از زندانیان خارجی در این کشور اتباع افغانستان اند.

کاظم غریب‌آبادی گفت که پیگیری‌های لازم برای انتقال زندانیان براساس توافقنامه دوجانبه جریان دارد.

هرچند آمار دقیقی درباره شمار زندانیان افغان در ایران در دسترس نیست، اما مدیرکل امور قنسولی وزارت خارجه ایران پارسال گفته بود که حدود شش هزار افغان در ایران زندانی‌ هستند.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button