افغانستانگزارش ها

آغاز پروازهای مستقیم هرات – جده

برای نخستین‌بار پروازهای مستقیم حج عمره از هرات به جده آغاز گردید.

خبرگزاری توانا: پروازهای مستقیم حج عمره هرات _ جده با حضور الحاج مولوی حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و سرپرست معاونیت مقام ولایت، الحاج مولوی احمد الله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ مولوی سیف‌الدین عزیزی رییس ارشاد، حج و اوقاف، مسوولین ملکی و نظامی میدان هوایی بین المللی هرات و مسئولان شرکت‌های سیاحتی این ولایت روز گذشته ۱۶ اسد ۱۴۰۳ به گونه‌ی رسمی آغاز شد.

الحاج مولوی حیات الله مهاجر در افتتاح اولین پرواز هرات_جده گفته است که امارت اسلامی در تلاش سهولت‌های بیشتر برای شهروندان می‌باشد و کوشش بر این است تا دهلیزهای هوایی نیز فعال شده تا زارعین بتوانند حاصلات خویش را در کشور‌های مختلف صادر کنند.

در همین حال مسئولان در ریاست حج و اوقاف هرات می‌گویند که، در نخستین مرحله به تعداد ۱۲۶ تن زائران به هدف ادای مناسک حج عمره راهی شهر جده عربستان شدند.

مولوی سیف‌الدین عزیزی، رئیس حج اوقاف هرات گفت که، سفر از هرات به صورت مستقیم به جده سهولت زیادی برای متقاضیان حج عمره فراهم کرده است.

از سویی نیز الحاج مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات آغاز پروازهای مستقیم هرات_ جده را به باشنده‌گان حوزه حوزه غرب یک دستاورد بزرگ خوانده و تاکید نمود که امارت اسلامی متعهد به فراهم سازی سهولت‌های بیشتر در همه‌ی بخش‌ها برای شهروندان است.

با این حال مسئولان شرکت‌های سیاحتی و زیارتی در هرات گفتند که، ایجاد این سهولت باعث کاهش هزینه‌ها برای زائران حج عمره می‌شود.

به گفته‌ی آنان پس از این سفر به جده از طریق هرات به صورت دوامدار ادامه خواهد داشت.

قابل یادآوری است که، در حال حاضر حدود ۱۲ شرکت سیاحتی در هرات فعالیت دارند که خدمات حج عمره به باشندگان حوزه غرب فراهم می‌کنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button