افغانستانگزارش ها

در یک سال اخیر، بیش از 3 میلیون و 265 و 600 هزار تذکره الکترونیکی در کشور توزیع شده است

مسئوولین اداره ملی احصائیه و معلومات در برنامه تشریح دستاورد های یک ساله دارات دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت تدویر گردید، گزارش و معلومات یک ساله شان را ارائه نمودند.
به گفته مسئوولین این اداره، در جریان یک سال اخیر، 3 میلیون و 265 هزار و 600 تذکره الکترونیکی توزیع شده که نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز چهارشنبه 17 اسد سال 1403 هجری شمسی عصمت الله حکیمی معاون اداره ملی احصائیه و معلومات در برنامه تشریح و دستاورد های یک ساله ادارات دولتی می گویند،که با حاکمیت دوباره ام ارت اسلامی در افغانستان مجموع تذکره های الکترونیکی توزیع شده به بیش از 7.8 میلیون رسیده که از آغاز این روند تاکنون 13 میلیون و 868 هزار تذکره الکترونیکی به هموطنان توزیع شده است.
آقای حکیمی افزود، که به منظور ارائه خدمات بهتر، پنج دفتر آسان خدمت در مرکز و ولایات فعال گردیده که از این رهگذر به بیش از 200 هزار تن در بخش های توزیع تذکره های الکترونیکی، تولد کارت و سایر عرصه های دیگر، خدمات مورد نیاز عرضه گردیده است.
این اداره گفت، که به منظور فراهم ساختن تسهیلات بهتر و عرضه خدمات سریع، اخیراً دفتر آسان خدمت در امارت متحده عرب به فعالیت آغاز کرده و قرار است دفاتر آسان خدمت به زودی در ایران، پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه و همچنان در ولایت های پکتیا، فاریاب، فراه و قندوز گشایش یابند.
مسئوولین این اداره می گوید،که به منظور دریافت ارقام و احصائیه دقیق، در یک سال اخیر در بخش های مختلف سروی های متعددی را انجام داده و نتایج آنرا با ادارات ذیربط نیز شریک ساخته است.
به همین منظور، برمبنای یافته های این اداره، تولید ناخالص کشور در سال گذشته به 17.23 میلیارد دالر می رسد که نسبت به یک سال قبل 2.7 فیصد افزایش را نشان میدهند.
همچنین، طبق معلومات این اداره، سال گذشته حدود 2 میلیون و 23 هزار هکتار زمین گندم کشت شده که تولید آن نسبت به سال قبل 14.4 فیصد افزایش یافته است. برعلاوه، تولید غله حدود 5 میلیون و 206 متریک تن و تولید پنبه 122 هزار و 455 متریک تن بوده که نسبت به سال قبل به ترتیب 13.2 و 68.9 فیصد افزایش را نشان میدهد.
انجام سروی ها در عرصه های مختلف، افزایش رقم توزیع تذکره های الکترونیکی به 4 میلیون، آغاز فعالیت دفاتر آسان خدمت در کابل، بلخ، ننگرهار، هلمند و هرات، افتتاح دفاتر آسان خدمت در کشور های ایران، پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه، گشایش دفاتر توزیع تذکره های الکترونیکی در ولسوالی های شیندند هرات، شینوار ننگرهار، مقر غزنی، بلخ ولایت بلخ، و ولسوالی های کیشم و راغستان ولایت بدخشان از اولویت های مبرم این اداره در سال جاری می باشد.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button