افغانستانجهانگزارش ها

طرحی که گردن مهاجر افغان را شکست

علی رضا فاتحی نژاد، فرماندار شهریار ایران از آغاز طرح ضربتی جمع آوری مهاجران فاقد سند در این شهرستان خبر داده و در جلسه ای که با مسوولان ایرانی در تهران پایتخت ایران داشته، جمع‌آوری افغان‌های غیرمجاز را یکی از چالش‌های مهم دانسته و تاکید کرده است که این طرح افغان های بدون مردک را به افغانستان باز می گرداند .

خبرگزاری تسنیم که وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است روز چهارشنبه، 17 گزارش داده است که، در جلسه ای که فاتحی نژاد با مسوولان ایرانی داشته است، مسوولان اداره کل امور اتباع و مهارجران خارجی ولایت تهران نیز حضور داشته اند.

فتحی نژاد گفته است: «افرادی که به صورت غیرمجاز در یک کشور اقامت دارند، ممکن است ضمن ایجاد مشکلات قانونی، بر منابع عمومی فشار وارد کنند»

به گفته فاتحی‌نژاد، طرح ضربتی جمع‌آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز در شهرستان شهریار با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، فرمانداری ویژه، فراجا، پولیس مهاجرت غرب استان تهران، اداره کار و دادسرا اجرا و اتباع جمع آوری می‌شوند و برای بازگشت به کشورشان به مراجع ذیربط تحویل داده خواهند شد.

در هفته‌های اخیر فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و شماری از شهروندان ایران بر مهاجران افزایش یافته است. اخیرا موارد قابل توجهی از حملات آن‌ها به مهاجران گزارش شده است.

در یکی از آخرین موارد، منابعی در ایران گفتند که یک نوجوان ۱۵ساله افغان براثر شکنجه پولیس آسیب دیده و گردنش شکسته است.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button