افغانستانگزارش ها

جواد ظریف از سمت معاونت راهبردی ریاست جمهوری ایران کناره گیری کرد

محمدجواد ظریف، سیاست‌مدار برجسته و معاون راهبردی رییس جمهور ایران، روز یک‌شنبه ۱۱ آگست، پس از مدت کوتاهی از انتصابش در این سمت، از وظیفه خود استعفا داد.

ظریف در برگه ایکس خود اعلام کرد که، قصد دارد به فعالیت‌های دانشگاهی بازگردد و از همکاری با مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران، صرف‌نظر می‌کند. وی این تصمیم را پس از اعلام فهرست وزرای پیشنهادی دولت جدید اتخاذ کرده است.

ظریف در پیام خود اشاره کرد:«از این‌که نتوانستم به شکل شایسته‌ نظر کارشناسی کمیته‌ها و حضور بانوان، جوانان و اقوام را آن‌گونه که وعده داده ‌بودم به نتیجه برسانم، شرمنده‌ام.»

ظریف، که به‌عنوان یکی از چهره‌های مهم دیپلماتیک ایران شناخته می‌شود، در اوایل ماه آگست سال جاری میلادی توسط رییس جمهورجدید، مسعود پزشکیان، به عنوان معاون راهبردی ریاست جمهوری منصوب شده بود.

صبح روزیک‌شنبه، ۱۱ آگست، رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که، مسعود پزشکیان فهرست ۱۹ وزیر کابینه جدید خود را معرفی کرده است، که این اقدام به‌نظر می‌رسد یکی از عوامل تأثیرگذار در تصمیم ظریف برای استعفا بوده است.

محمدجواد ظریف، که سال‌ها به عنوان وزیر امور خارجه ایران خدمت کرده و نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا کرده بود، درعرصه سیاست خارجی ایران یکی از چهره‌های شاخص به شمارمی‌آید. پس از پایان دوره وزارتی، ظریف در اوایل آگست ۲۰۲۴ به عنوان معاون راهبردی ریاست جمهوری منصوب شد، اما با اعلام فهرست کابینه جدید دولت، ازاین سمت کناره‌گیری کرد و اعلام کرد که قصد دارد به عرصه علمی بازگردد.

 

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button