افغانستانگزارش ها

تجلیل از روز جهانی جوان در هرات

از روز جهانی جوانان در ولایت هرات با حضور داشت مسوولین حکومتی و باشندگان این ولایت تجلیل صورت گرفت.

خبرگزاری توانا: از روز جهانی جوان روز گذشته دوشنبه ۲۲اسد ۱۴۰۳ تجلیل به عمل آمد.
طی این مراسم قاری محمد یونس راشد، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور گفت:« این وزارت پلان دارد که برای ۱۵ هزار جوان برنامه آموزشی را ارائه کند تا آنان بتوانند کسب درآمد نمایند.»

معین جوانان گفت که، با افتتاح دور دوم فریلانسنگ یا کار آنلاین برای ۳۰ نفر در زون غرب کشور زمینه آموزش فریلانسینگ فراهم خواهد گردید.
بر اساس معلومات ارائه شده از سوی معین جوانان تا کنون حدود یک هزار جوان از  ولایت‌های مختلف کشور دوره فریلانسینگ را آموزش دیده اند.

در همین حال الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات ضمن تبریکی روز جهانی جوانان گفت که، تشکیلات ادارات دولتی در امارت اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهد.

مولوی متقی علاوه نمود که، کشور به جوانان ضرورت دارد زیرا به گفتهٔ وی آبادی و پیشرفت کشور بدون سهم گیری جوانان ناممکن است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با استقبال از افتتاح دور دوم فریلانسنگ اضافه کرد که، فریلاسنگ می‌تواند برای جوانان زمینه اشتغال را فراهم کند.

از سویی هم مولوی حیات الله مهاجر معاون ولایت هرات با بیان اینکه جوانان امروز رهبران فردا است جوانان را به تلاش بیشتر تشویق نمود.

با این حال جوانان هرات از برنامه فریلانسنگ اسقبال نموده و اما نبود زمینه‌های شغلی، را از چالش‌های کنونی خود عنوان نمودند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button