افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

حکومت برای متضررین آتش سوزی گمرک کمک مالی می‌کند.

هیئت بلندپایه امارت اسلامی از مرکز کشور به منظور بررسی آتش‌سوزی گمرک و ارزیابی خسارات مالی وارد هرات شده‌اند.

خبرگزاری توانا: به هدف کمک به متضررین آتش‌سوزی گمرک در هرات ابتداء نشست بزرگی به هدف بررسی حادثه دلخراش آتش سوزی در گمرک این ولایت از سوی هیئتی با اشتراک رهبری اداره ملی مبارزه با حوادث طبیعی کشور، مقام ولایت هرات، ریاست گمرک، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، تاجران، صنعت‌کاران و موترداران ولایت هرات امروز شنبه ۲۷ اسد ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست الحاج مولانا نورالدین ترابی، رئیس عمومی اداره مبارزه با حوادث طبیعی کشور همراه با هیئتی که از مرکز کشور به هرات آمده و از گمرک دیدن کردند و ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش‌سوزی از بررسی و تحقیق همه جانبه‌ی این رویداد به باشندگان هرات به ویژه متضررین اطمینان داد.

مولانا ترابی، در این نشست می‌گوید که، امارت اسلامی افغانستان بعد از سروی و تحقیق در مورد علت این آتش‌سوزی و همچنان سنجش میزان زیان مالی تلاش می‌کند تا به متضررین کمک نماید.

آقای ترابی از تاجران خواست تا بگونه درست خسارت بوجود آمده از آتش‌سوزی را به کمیته‌ی ویژه که در این مورد ایجاد شده گزارش دهند.

وی بیان نمود که، اگر تدابیر حفاظتی و امکانات درستی برای مهار آتش‌سوزی در گمرک وجود می‌داشت خساره مالی به این میزان بوجود نمی‌آمد.

از سویی هم مولوی محمد حامد احمد رئیس گمرک هرات گفت، تا هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست؛ اما اجناسی که در این آتش‌سوزی سوخته شامل، مواد غذایی، پرژه جات، قالین و موترسایکل بوده است.

رئیس گمرک اما تاکید می‌کند که، گمرک هرات گدام و کانیتینر معیاری ندارد و از مقام‌های مرکزی امارت اسلامی خواست تا در این زمینه توجه خاص صورت گیرد.

در همین حال محمد یونس مهمند معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری کشور می گوید که، سیستم اطفائیه به تمام گمرکات کشور باید فعال شود.

برخی از تاجران هرات وجود اطفائیه در گمرکات را ضروری می‌دانند و می‌گویند که، دولت باید شهرک صنعتی این ولایت را نیز مجهز به وسایل معیاری آتش‌نشانی کند.

همچنان در این نشست شماری از متضررین نیز در بحث‌های آزاد اشتراک کردند و پیرامون مشکلات و خسارات وارده‌ی شان به حاضرین معلومات ارائه نمودند.

متضررین این حادثه از حکومت خواهان کمک مالی شدند و می‌گویند که، در نتیجه این آتش‌سوزی قسمت زیادی از سرمایه‌شان را از دست دادند.

آتش‌سوزی در گمرک هرات به تاریخ (۲۴ اسد، ۱۴۰۳) اتفاق افتاد که به اثر آن آسیب‌های جدی به شماری از تاجران، سرمایه گذاران، صنعت کاران و موترداران وارد گردید.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button