افغانستانخبرها

مراسم بزرگ داشت از 24 اسد در مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان برگزارشد

گرامیداشت از 24 اسد در مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان تدویریافت. دراین گردهمایی تعداد زیادی مسئولین حکومتی،‌علما،‌ فرهنگیان، زنان ومردان شرکت داشتند. سخنرانان این محفل برحفظ دستآورد های بزرگ جهان اسلام ومجاهدین تأکید کرده و راهکارهای مشخصی را بیان کردند.
حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری رئیس کل مرکز فرهنگی واجتماعی تبیان با سخنرانی که در این همایش گفت، پیروزی نیروهای امارت اسلامی به تاریخ 24 اسد یک تاریخ فراموش نا شندنی نه تنها برای مردم افغانستان بلکه برای کل مسلمانان جهان است.
وی افزود که در رویداد ملت بزرگ و مظلوم افغانستان،‌از سلطه فرهنگی،‌نظامی وسیاسی غرب نجات پیدا کرد.
آقای مزاری اشاره کرد که باید این دست آورد بزرگ همیشه حفظ شود که باری دیگر این دستآورد ها حفظ نشود اشغال گران برملت ما مسلط شده و مردم را به تباهی و مظلومیت بدوباره قرارخواهندداد.
مردم افغانستان در 20 سال گذشته قربانی زیادی داده وبه خصوص از نظر فرهنگی مورد تهاجم قرار گرفتند ولی به اثرسعی وتلاش مجاهدین اسلامی تمام دسیسه های خارجی ها از کشور رخت سفر بست و پیروزنصیب همه ملت افغانستان گردید.
وی همچنان اظهارداشت که از کشورایران خواست که جلوافراد سوء استفاده جو را بگیرند تا مهاجرین افغانستان را مورد اذیت وآزارقرارندهند. وی همچنان از حکومت امارت اسلامی خواست که جلو تفرقه افگنان را گرفته و نگذارند که به ارزش ها و معتقداد مردم توهین کنند.
رئیس کل مرکز تبیان برای راهکاری حفظ دستآوردهای جهان و پیروزی خواست که باید افرادی را چوکات حکومت بگمارند که از معرفت دینی همراه با بینیش سیاسی،‌شایسته سالاری وهمچنان از تخصص جوانان تحصیل کرده دربده نظام حکومت استفاده نمایند و زمیته تحصیل اگر برای همه مساعد گردد نشان دهنده قدرت ملت و حکومت مارا نشان میدهد.
حجت الاسلام یارمحمد رحمتی رئیس دفتر مرکزی تبیان همچنان اشاره کرده گفت با جهاد وتلاش های مجاهدین کشوردشمنان دین وفرهنگ را در سطح جهان شکست دادند وباید ملت ما برای حفظ این دستآورد ها برادر،‌همدلی وعدالت را بین مسلمانان بیشترنمایند.
سخنرانان همه تأکید از مردم خواستند که با حفظ وحدت ویکپارگی شان فریب دشمنان دین وبیگانه را نخورند و برهمدلی و همکاری درکشور تلاش بیشترنمایند.

ذاکره تیموری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button