افغانستانگزارش ها

افزایش دمای هوا و کاهش ولتاژ برق در هرات

کاهش بیش از حد برق وارداتی در ولایت هرات باعث بروز مشکلات زیادی در روند زندگی مردم در این ولایت گردیده است.

خبرگزاری توانا: پس از بالارفتن دمای هوا، قطعی برق در ولایت هرات کاهش زیادی داشته است.
باشندگان در ولایت هرات از قطعی بیش از حد برق در این ولایت شاکی بوده و امروز یک‌شنبه ۲۸ اسد ۱۴۰۳ به خبرنگار خبرگزاری توانا می‌گویند که، نبود برق در بیشتری از ساعات شبانه روز باعث مختل شدن روند زندگی عادی آنان گردیده است.

بانو رضایی می‌گوید که، وی همراه دو خواهرش از طریق خیاطی مخارج زندگی‌شان را تامین می‌نمایند که قطع شدن برق به طور طولانی مدت باعث شده تا منبع درآمد آنان از صدفیصد به صفر فیصد کاهش یابد.

از سویی نیز دکان‌داران در ولایت هرات از نبود برق ناراضی بوده و می‌گویند که، از لحاظ مالی ضررهای زیادی برای آنان به‌بار آورده است.

ابوالفضل فردی که دکان‌دار می‌باشد می‌گوید:« قطعی برق در بیشتر ساعات روز باعث شده تا بیشتر مواد غذایی از قبیل: گوشت، کالباس، تخم‌مرغ، لبنیات و سایر مواد فاسد و غیرقابل استفاده گردند که مجبور هستیم روزانه مقدار زیادی را به سطل زباله بیندازیم و ضرر زیاد مالی را متحمل شویم.»

مسوولان اما در ریاست برشنا می‌گویند که، برق وارداتی از کشور ترکمنستان از ۶۰ میگاوات به ۴۰ میگاوات و برق وارداتی ایران از ۱۱۰ میگاوات به ۲۰ میگاوات از سوی کشورهای وارده کاهش یافته است.
آنان می‌گویند که، برق وارده را به صورت نوبتی در طول شبانه روز در سطح شهر تقسیم می‌نمایند.

مسوولان همچنان دلیل کاهش ولتاژ برق را گرمی هوا و‌ کمبود برق در کشورهای ایران و ترکمنستان عنوان می‌کنند.

درهمین حال، ملا خیرمحمد معراج رئیس شرکت برشنا در هرات از باشندگان این ولایت درخواست می‌نماید تا با حوصله‌مندی با این چالش برخورد کنند.
وی می‌افزاید:« مسوولان در ریاست برشنا در تلاش هستند تا با راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی برق و تقویت سب‌استیشن‌ها مشکل کمبود برق برای هراتیان را حل نمایند.»

این در حالیست که طی یک هفته اخیر در اکثر نقاط هرات از ۲۴ساعت، صرفا ساعت‌های یک بامداد الی شش صبح برق وصل می‌گردد.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button