افغانستانگزارش ها

در یک سال گذشته در 338 مورد از بدو دادن ممانعت به عمل آمده و در 789 مورد از حق ارث برخوردار بوده اند.

به عنوان بخشی از برنامه تشریح دستاوردهای یک ساله موسسات دولتی، مقامات وزارت امرالمعروف، نهی المنکر و استماع شکایات در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت ، گزارش دستاوردهای یک ساله خود را اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه 30 اسد سال 1403 هجری شمسی مولوی محب الله مخلص سرپرست ریاست پلان و قانون گذاری وزارت امربالمعروف در این نشست گفت،که در یک سال گذشته 9808 شکایت به این وزارت رسیده که از این تعداد 5484 شکایت رسیده است.
وی افزود،که در این مدت در 338 مورد از بدو دادن زنان و در 295 مورد از فروش زنان و در 789 مورد نیز حق ارث به زنان داده شده است.
مولوی مخلص همچنین گفت،که در یک سال گذشته 25 بار شراب تعطیل، 21 هزار و 328 آلات موسیقی منهدم شد، 13 هزار و 250 قرص مواد مخدر کشف و ضبط شد و عاملان 90 درصد از رسانه های مکتوب به مراجع قضایی و قضایی تحویل داده شدند اصلاح شده است، برای اصلاح جامعه، 30000 فیلم غیراخلاقی در مرکز و استان ها به ارگان ها واگذار شده است.
این منابع می افزایند،که در این مدت 281 کودک زیر 281 سال از صفوف ارتش و 709 نهاد دولتی نظامی در سطح مرکزی و استانی تحت نظارت و تطبیق قرار گرفته اند.
به گفته مسوولین امر، تنظیم و نهایی شدن اسناد قانونی و اصولی، تدوین سیاست ها، ایجاد شهرت در یگان های نظامی و جلوگیری از منکرات، ایجاد برنامه های ظرفیت سازی، ثبت شکایات و موارد مشابه و اصلاح افکار عمومی؛ یکی از اولویت های اصلی این وزارتخانه در سال جاری است.
قابل ذکر است،که تدوین اسناد قانونی و اصولی، ایجاد سازمان ها و اماکن عمومی و نظامی و ممنوعیت منکرات، فعال سازی شماره تلفن رایگان 191 ثبت شکایات و ایجاد برنامه های ظرفیت سازی. و نظارت بر اجرای دستورات و مصوبات از جمله فعالیت های مهم این وزارتخانه در یک سال گذشته شناسایی شده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button