افغانستانگزارش ها

دستاوردهای یک ساله وزارت امور شهدا و معلولین

در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردید، مسئولان وزارت امور شهدا و معلولین گزارش اجراأت یک سال گذشته را ارائه نمودند.
به گفته مسئوولین این وزارت، در یک سال اخیر، مجموعاً مبلغ ۱۵ میلیارد و 407 میلیون و 382 هزار و 708 افغانی به 612088 بیوه، یتیم و معلول طور ماهوار به صورت نقدی مساعدت شده است.
به گزارش خبرگزاری توانا، امروز،چهارشنبه 31 اسد سال 1403هجری شمسی مولوی عبدالحکیم حقانی معین وزارت مسلکی وزارت شهدا و معلولین به منظور فراهم ساختن تسهیلات بهتر، به تعداد 89442 بیوه، یتیم و معلول از مساعدت های غذایی و غیر غذایی موسسات خیریه مستفید شده اند.
به گفته مسئولان، در جریان یک سال اخیر، این وزارت با 67 موسسه خیریه تفاهم نامه همکاری به امضا رسانیده که در نتیجه به ارزش مجموعی مبلغ 4 میلیون و 500 هزار دالر امریکایی خدمات به افراد مستحق و بی بضاعت ارائه شده است.
مسئولان این وزارت می گویند، به تعداد ۶۵۳۲۶۵ یتیم، بیوه و معلول تثبیت گردیده و تاکنون به تعداد 264335 آن در مرکز و ولایات درج سیستم شده است.
آنان همچنان می افزایند، بالاثر اتمام پروسه تصفیه طی سال گذشته، به تعداد 28183 بیوه، یتیم و معلول غیر مستحق شناخته شده و نیز از سیستم حذف گردیده اند.
به گفته مسئوولین، به تعداد 990بیوه، یتیم و معلول غرض معالجه به شفاخانه ها و مراکز صحی معرفی شده، و برای 3885 تن دیگر در خصوص ترتیب اعضای مصنوعی، فزیوتراپی، اوتوپیدی و روان درمانی خدمات مورد نیاز انجام شده است.
مسئولان می افزایند، 120معلول و یتیم در بخش های کمپیوتر، ترمیم وسایل برقی، و خیاطی تعلیمات حرفوی و مسلکی دریافت نموده و نیز پس از فراغت تجهیزات مورد نیاز در اختیار آنان قرار داده شده است.
بر مبنای معلومات، دوام روند ثبت ایتام، بیوه ها و معلولین، جلب و توزیع مساعدت های نقدی و غیر نقدی، اجرای حقوق به گونه ماهوار، عقد تفاهم نامه ها با موسسات خیریه، دوام برنامه های تعلیمات حرفوی و مسلکی به ایتام و معولین، تحقق احکام و فرامین رهبری امارت اسلامی افغانستان، و ارائه خدمات از اولویت های مبرم وزارت طی سال جاری می باشد.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button