افغانستانگزارش ها

روزنامه اتفاق اسلام در هرات، ۱۰۴ ساله شد

روزنامه اتفاق اسلام در هرات، ۱۰۴ ساله شد

از یکصدو چهارمین سالگرد روزنامه اتفاق اسلام در هرات طی محفلی تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری توانا: محفلی به مناسبت تجلیل از یکصدوچهارمین سالگرد روزنامه اتفاق اسلام با حضور مولوی حیات الله مهاجر فراهی معین امور نشراتی و سرپرست معاونیت مقام ولایت، الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، فرهنگیان، خبرنگاران، نویسندگان و مسوولین ادارات امارتی و خصوصی در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات امروز پنجشنبه ۱سنبله ۱۴۰۳ برگزار شد.

مولوی حیات الله مهاجر فراهی معین امور نشراتی و سرپرست معاونیت مقام ولایت هرات یکصدو چهارمین سالگرد روزنام اتفاق اسلام را مبارک گفته و بیان داشت که، این روزنامه طی یک قرن گذشته در تنویر اذهان عامه رول عمده داشته است.

معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور افزود که، وزارت اطلاعات و فرهنگ با در نظر داشت جایگاه این روزنامه تیراژ و نوعیت این روزنامه را تغییر می‌دهد و امیدواریم در آینده نیز این روزنامه وزین به اساسات و اصول ژورنالیزم پایبند باشد.

در همین حال الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این محفل افرود از عموم فرهنگیان خواستار همکاری در قسمت روزنامه اتفاق اسلام هستیم و می‌خواهیم که این روزنامه در تمامی خانه و امکان خصوصی و تجاری برسد.
رئیس اطلاعات و فرهنگ علاوه نمود که، روزنامه اتفاق اسلام حاوی مطالب مختلف بوده و خواستار این هستیم تا مطالعه این روزنامه عمومی شود.

با این حال فرهنگیان هرات در این محفل خواستار توجه به تیراژ و رنگه شدن این روزنامه تاکید داشته و می‌گویند که، این روزنامه نه تنها هویت هرات بوده بلکه قدامت و مفاهیم آن نمایندگی از هویت از افغانستان را می‌کند.

دوم سنبله سال ۱۲۹۸ روز آغازین نشر روزنامه اتفاق اسلام در هرات بوده و اکنون نیز در پهلوی شهر و ولسوالی های هرات به تمامی ولایات کشور ارسال می‌شود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button