افغانستانگزارش ها

افتتاح چوک چهارسوی ولسوالی گذره در ولایت هرات

چوک‌ چهارسوی گذره که بزرگترین چوک در هرات می‌باشد افتتاح گردید.

خبرگزاری توانا: سمبول تاریخ، فرهنگ و محصولات کشاورزی که در چهار راهی گذره هرات ساخته شده است، با حضور داشت مقامات مرکزی، مسئولان محلی و سرمایه‌گذاران امروز یک‌شنبه ۴ سنبله ۱۴۰۳ در هرات افتتاح شد.

این چوک از سوی شرکت خصوصی صنایع غذایی برادران مهمند ساخته شده است.

غلام فاروق مهمند، رئیس شرکت صنایع غذایی برادران مهمند می‌گوید که، این چوک در مدت ۷ ماه با هزینه بیش از ۱۲ میلیون افغانی ساخته  شده است.

در همین حال حمید الله خادم رییس اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که، ساخت چوک‌های تزئینی از سوی تاجران در هرات و ولایات دیگر ادامه دارد.

از سویی نیز الحاج مهاجر فراهی معاون مقام ولایت نیز با ابراز قدردانی از همکاری سکتور خصوصی در بخش ساخت و ساز برای زییایی شهر هرات می‌گوید:« امارت اسلامی از تاجران و سرمایه گذاران حمایت می‌کند.»

از سوی دیگر مولوی محمد اسحاق آخندزاده رئیس عمومی انسجام شاروالی‌ها ضمن ابراز قدردانی از سهم گیری سکتوری خصوصی در راستای آبادانی کشور، اظهار داشت که، اکنون زمینه و بستر برای سرمایه گذاری در کشور مساعد شده و عموم تجار و سرمایه گذاران می‌توانند در قسمت عمران و آبادانی کشور سهم ارزندهء داشته باشند.

باشندگان هرات نیز از ساخت چوک‌ها استقبال نموده و می‌گویند که، این چوک‌ها در زییایی شهر نقش مهمی دارند.

آنان می‌گویند که، از طریق این چوک در باره هویت تاریخی، بزرگان و دانشمندان هرات که در دیوارهای این چوک حک شده معلومات بدست می‌آورند.

گفتنی است چوک چهارسوی گذره در دروازه ورودی شهر هرات موقعیت دارد این چوک در حالی افتتاح می‌شود که در حال حاضر کار ساخت چندین چوک دیگر نیز از سوی مالکان شرکت های شهرک صنعتی هرات جریان دارد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button