افغانستانگزارش ها

ادعای ایران بر قاچاق تیل به کشورهای همسایه

مقام های ایرانی ادعا کرده است که، روزانه ۱۲میلیون لیترتیل ازاین کشور به کشورهای همسایه مانند ترکیه، پاکستان و افغانستان قاچاق می شود.

خبرگزاری توانا:  مقام های ایرانی در حالی که، چندین بار ورود تیل بی کیفیت از کشور ایران درداخل افغانستان جلوگیری شده ادعای قاچاق تیل ایران به کشورهای همسایه از جمله افغانستان را کرده و حکومت ا.ا.ا. تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.

درگذشته  درپیوند به میزان تیلی که از ایران به کشورهای همسایه اش قاچاق می شود ارقامی مختلف نشر می شود اما، به تازه گی علی شمس اردکانی مسول اتاق تجارت وصنایع ایران، مدعی شده که روزانه ۱۲میلیون لیترتیل ازاین کشوربه ترکیه پاکستان وافغانستان قاچاق می شود و ارزش این تیل های قاچاقی راچهارمیلیارد دالر آمریکایی دانسته است.

 

بهای تیل درایران نسبت به هرکشوردرجهان ارزان‌تر است به طوریکه ییک لیتر تیل پطرول  درایران سه هزار تومان است که معادل کمتر از۵ افغانی می شود و دلیل عمده قاچاق تیل ایران به کشورهای همسایه این است که قاچاقبران تیل را درسرحدات این کشورها به بهای خوبی به فروش می رساند وچندین برابر سود می برند.

 

درهمین حال مقام‌های های پاکستانی گفته است که :روزانه ۴میلیون لیتر تیل  ازایران به این کشورها قاچاق می شود وبه بهای پایین به فروش می رساند.

 

آمنه الکوزی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button