جهانخبرها

مظنون حمله مرگبار در آلمان شناسایی شد

پولیس آلمان روز یکشنبه 25 آگست گفته که مظنون حمله مرگبار در شهر زولینگن آن کشور که سه کشته و هشت زخمی برجا گذاشت ، شناسایی شده است .

پولیس مظنون را ” عیسی ال ح ” یاد کرده و گفته است که وی 26 سال عمر داشته و به جرم خود اعتراف کرده است .

گروه داعش مسوولیت این رویداد را گرفته و در پیامی گفته است که: که این حمله در انتقام‌‌جویی از حملات بر فلسطینیان صورت‌ گرفته است .

پولیس آلمان گفته است که در مورد ارتباط این مظنون با گروه داعش تحقیقات آغاز کرده است . این حمله روز جمعه در جریان جشنواره‌ای صورت‌ گرفت که به مناسبت 650 ساله شهر زولینگن برگزار شده بود.

در پی این حمله شماری از سیاستمداران آلمانی ابراز نگرانی کرده و خواستار تشدید تدابیر امنیتی ، وضع مقررات سختگیرانه بر دسترسی به اسلحه ، مجازات سنگین عاملان جنایات خشونت‌بار و محدود کردن مهاجرت به آلمان شده اند .

فردریک میرز ، یک سیاستمدار سرشناس و رهبر مخالفان سیاسی حکومت آلمان ، خواستار توقف پذیرش پناهجویان و مهاجران سوریه و افغانستان در آلمان شده است. او در نامه که در وبسایت رسمی‌اش نشر شده ، نگاشته است که : دیگر بس است.

پولیس جنایی فدرال آلمان گفته است که : از سال 2000 به این‌سو کم و بیش ده حمله تندروان اسلام‌گرا در آن کشور ثبت شده است که مرگبارترین آن حمله دسمبر 2016 در شهر برلین بود . در آن حمله یک مهاجم سوار بر موتر ، افرادی را که در یک بازار مزدحم کریسمس جمع شده بودند با موتر زد که این رویداد سبب کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن بیش از 50 نفر دیگر شد .

حفیظه الکوزی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button